شروع دوره های جدید آموزش آزاد زبان فارسی در بلگراد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بلگراد در مراسم افتتاحیه این دوره های آموزشی، با اشاره به ارتباطات بسیار خوب فرهنگی بین دو کشور ایران و صربستان اظهار کرد: بی تردید یکی از مهمترین مؤلفه های تقویت و تثبیت روابط فرهنگی میان دو کشور دوست ایران و صربستان، آشنایی علاقه مندان و دانشجویان با زبان فارسی و فرهنگ و تمدن ایران است که این مهم در دوره های آموزشی عملی می گردد و از این رو، یکی از اصلی ترین برنامه ها و کارهای ما در رایزنی فرهنگی، تشکیل دوره های آموزش زبان فارسی است.

شروع دوره های جدید آموزش آزاد زبان فارسی در بلگراد

وی اضافه نمود: آشنایی متقابل ملت ها از زبان و فرهنگ های یکدیگر باعث خواهد شد که با آشنایی بیشتر از افکار یکدیگر بتوانند به سهولت در توسعه روابط خود در تمام زمینه ها گام بردارند و نقش زبان فارسی به عنوان پُل معنوی در ایجاد ارتباطات بین دو ملت متمدن ایران و صربستان است.

شیرازی اضافه نمود: آموختن زبان فارسی، آشنایی با فرهنگ ایران اسلامی و منابع غنی معارف دینی اسلامی نیز است زیرا زبان فارسی و مفاخر علمی و ادبی آن، خدمات بسیاری را به رشد جریان فرهنگی ایرانی اسلامی نموده اند که آشنایی دقیق و بهتر با آنها نیز مستلزم یادگیری زبان فارسی است.

وی با ارائه بعضی از آمار در مورد زبان فارسی بیان نمود: زبان فارسی دومین زبان کلاسیک دنیا بعد از زبان یونانی شناخته شده و همه ویژگی های یک زبان کلاسیک را دارد. زبان های لاتین و سانسکریت در ردیف های سوم و چهارم قرار دارند. زبان فارسی از نظر تنوع مَتَل (ضرب المثل) بین 3 کشور اول دنیاست.

شیرازی همچنین، بیان کرد: زبان فارسی از نظر دامنه و تنوع واژه ها یکی از پُرمایه ترین و عظیم ترین زبان های دنیاست و در کمتر زبانی فرهنگ لغاتی مثل لغت نامه 18 جلدی دهخدا یا فرهنگ تعیین در 6 جلد دیده می گردد. زبان فارسی سیزدهمین زبان پُرکاربرد در محتوای وب و اینترنت است. زبان فارسی یک سده پیش از لاتین و 12 سده قبل از انگلیسی وجود داشته است.

وی در سرانجام سخنانش، با اشاره به مقررات جاری در مورد عدم تشکیل اجتماعات و رعایت پروتکل های بهداشتی، تشکیل این مراسم افتتاحیه را نمادین ارزیابی و اظهار کرد: مایل بودیم این مراسم را با تعداد بیشتری برگزار کنیم اما به دلایل شرایط ویژه تنها از فارسی آموزان جدید و دوره مبتدی برای حضور در این مراسم دعوت کردیم.

در ادامه این مراسم، سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد و مدیر آموزشی دوره های زبان فارسی با اشاره به علاقه مندی بسیار خوب به یادگیری زبان و ادبیات و فرهنگ ایران در صربستان گفت: علاقه مندی زیاد دانشجویان به یادگیری زبان فارسی در دانشگاه بلگراد و نیز برگزاری دوره های آموزش آزاد در رایزنی فرهنگی ایران، فرصت بسیار مناسبی را برای تقویت ارتباطات فرهنگی و دانشگاهی بین ایران و صربستان فراهم می نماید و خوشبختانه این جریان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی در ادامه به تشریح محتوای آموزشی دوره ها پرداخت و اظهار کرد: در این دوره، از کتاب ها و منابع آموزشی جدیدی که بنیاد سعدی تهیه و تدوین شده استفاده می کنیم و ارزشیابی و ارائه مدرک سرانجام دوره صرفاً در چارچوب استاندارهای بنیاد سعدی و شرکت در آزمون آمفا خواهد بود.

صفری با اشاره به انگیزه فارسی آموزان از شرکت در دوره های زبان فارسی بیان کرد: با استناد به آمار و اطلاعات ثبت نامی که در اختیار داریم، خوشبختانه کسانی که در دوره های آموزش آزاد شرکت نموده اند، همگی از سطح فرهیخته، فرهنگی و دانشگاهی جامعه هستند و این نکته برای ما حائز اهمیت بسیاری است زیرا هر یک می توانند موجب آشنایی دیگر افراد با زبان و فرهنگ و ادبیات غنی ایران شوند.

لازم به ذکر است؛ دوره های آموزش آزاد زبان فارسی در صربستان به صورت برخط و با نظارت نمایندگی بنیاد سعدی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در حال برگزاری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37589

به "شروع دوره های جدید آموزش آزاد زبان فارسی در بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوره های جدید آموزش آزاد زبان فارسی در بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید