آلمان نیز به صف حمایت کنندگان از رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا پیوست

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه آلمان هم ضمن حمایت از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا خواهان برگزاری انتخابات مجدد در این کشور شد.

آلمان نیز به صف حمایت کنندگان از رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا پیوست

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه فوکوس آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حمایت از آب و هوا به نیویورک سفر کرده است در سخنانی در درگیری های داخلی و مبارزات قدرتی در ونزوئلا دخالت کرده و از خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا که اخیرا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرده حمایت کرد.

وی در این باره گفت که ما در این مسئله بی طرف نیستیم بلکه از آنچه گوایدو انجام می دهد حمایت می کنیم.

وی که در جریان دیدار در سازمان مل متحد در نیویورک در مصاحبه با یک رسانه آلمانی سخن می گفت همچنین گفت که دلیل این امر این است که آلمان مسائل بزرگی در این باره دارد که انتخاب نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا را به رسمیت بشناسد. واضح است که تعداد زیادی نقض قانون انتخابات در این کشور وجود داشته است به گونه ای که ما تنها به صورت مشروط می توانیم از یک انتخابات دموکراتیک سخن بگوییم. از این رو آلمان از یک انتخابات مجدد در این کشور حمایت می نماید.

خوان گوایدو رئیس مجلس و رهبر مخالفان ونزوئلا روز چهارشنبه خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید. آمریکا گوایدو را به رسمیت شناخته و خواهان کناره گیری نیکلاس مادورو از سمت ریاست جمهوری شده است. در حالیکه مادورو که در ماه مه سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، خود را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا می داند و رهبر مخالفان را مهره آمریکا نامیده است.

تا این لحظه، علاوه بر آمریکا، کشورهای کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، هندوراس، کوستا-ریکا، گواتمالا،پاناما، پاراگوئه، پرو و البته کشور گرجستان، ریاست جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت شناخته اند. در حالیکه روسیه، کوبا، اورگوئه، مکزیک و بعضی دیگر کشورهای دنیا، همچنان از دولت قانونی مادورو حمایت می نمایند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز حمایت خود را از مخالفان دولت ونزوئلا گفت و گفت: اروپا مایل به برقراری و احیای مجدد دموکراسی در ونزوئلا است، آن هم پس از انتخاب غیرقانونی و نامشروع نیکولاس مادورو در سال گذشته.

رئیس جمهور فرانسه رسما از خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا که خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرده، حمایت کرده است.

روسیه و ترکیه ضمن محکوم کردن این اقدام گفته اند که همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

ارتش ونزوئلا گفته که همچنان از رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت خواهد نمود. نیکلاس مادورو روابط دیپلماتیک کاراکاس با واشنگتن را قطع کرده و خواهان خارج شدن دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا ظرف 72 ساعت شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15570

به "آلمان نیز به صف حمایت کنندگان از رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نیز به صف حمایت کنندگان از رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید