استفاده از مُسکن ها در روزهای کرونایی

به گزارش بلاگ پو، باشگاه خبرنگاران/ پس از شیوع ویروس کرونا، سوال هایی درمورد مصرف بسیاری از دارو ها در ذهن مردم ایجاد شد. مصرف خودسرانه دارو ها می تواند ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش داده یا حتی منجر به تشدید علائم این بیماری گردد.

استفاده از مُسکن ها در روزهای کرونایی

استفاده از مسکن ها و این که آیا می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش داده و علائم بیماری را تشدید کند، یکی از سوالاتی که در روز های شیوع ویروس کرونا برای مردم پیش آمده است. موسسه ملی تحقیقات سلامت با همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با انتشار مقاله ای به این سوال ها پاسخ داده اند.

با وجود این که تحقیقات اولیه در روز های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، بیانگر تشدید عفونت ناشی از ویروس کرونا با استفاده از مسکن هایی مانند ایبوپروفن بودند، اما تحقیقات بعدی که توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا انجام شد، این فرضیه را رد نموده و اعلام کردند استفاده از مسکن ها عفونت ناشی از کرونا را افزایش نمی دهد.

با این وجود؛ سازمان جهانی بهداشت توصیه می نماید افراد برای تسکین درد از مصرف خودسرانه مسکن های ضدالتهابی غیراستروئیدی خودداری نموده و حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند.

استفاده از دارو ها در زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به این که بعضی دارو ها مقاومت بدن در برابر این ویروس را کاهش می دهند، حتما باید با تجویز پزشک باشد؛ بنابراین از مصرف خودسرانه دارو ها پرهیز کنید.

توجه به شایعاتی نظیر مصرف آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا، می تواند منجر به بحرانی شدن شرایط و به خطر افتادن سلامتی افراد زیادی گردد. در حال حاضر هیچ داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا ساخته نشده و استفاده از دارو های دیگر تنها برای کنترل علائم ناشی از این ویروس صورت می گیرد.

بعضی ممکن است گمان نمایند استفاده افراطی از دارو های گیاهی خطری برای سلامتی ندارد، اما مصرف این دارو ها باید با دقت انجام گیرد. افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند نیز بدون مشورت پزشک نباید هیچ گونه دارویی مصرف نمایند؛ چرا که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف بوده و ممکن است با مصرف یک داروی اشتباه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25783

به "استفاده از مُسکن ها در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مُسکن ها در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید