افشاگری تازه جیمز کومی علیه ترامپ

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) تاکید کرد، گزارش اخیر بازرس کل وزارت دادگستری این کشور درباره تحقیقات این دفتر در سال 2016 از کمپین ریاست جمهوری ترامپ تمامی اتهام زنی های ترامپ از جمله وجود دسیسه در پشت این تحقیقات و یا استراق سمع شدن خودش و فرستادن خبرچین به داخل کمپین او از سوی اف.بی.آی را مردود دانسته است.

افشاگری تازه جیمز کومی علیه ترامپ

جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی با نوشتن مطلبی درباره گزارش اخیر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا در مورد تحقیقات اف.بی.آی در سال 2016 از کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، تاکید کرد: هر چند که دو سال از زمان آغاز این تحقیق و بررسی گذشته، خاتمه حقیقت تعیین شد. بر خلاف آنچه که ترامپ و دادستان کل فعلی اش در اتهام زنی های خود گفتند، این گزارش نشان می دهد که هیچگونه جاسوسی، اعزام خبرچین و استراق سمعی از سوی اف.بی.آی علیه ترامپ و کمپین او صورت نگرفته است.

کومی در ادامه این مطلب خود با اشاره به این نتیجه گیری بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر این که درخواست اف بی آی در زمان آن تحقیقاتش برای کسب مجوز از دادگاه تجسس اطلاعات خارجی (اف.آی.اس.ای) برای زیر نظر دریافت کارتر پیج، مشاور سابق کمپین انتخاباتی ترامپ، دارای 17 مورد جاافتادگی و بی دقتی قابل توجه بود، خاطر نشان کرد: پفراینده تحقیقات درباره ارتباط کمپین ترامپ با روسیه دارای پیچیدگی هایی بود و این جای تعجب ندارد. بازرس کل 17 مورد اشتباه را یافته که البته اف.بی.آی باید در این موارد جور دیگری عمل می کرد. چنین اشتباهاتی همواره تاسف برانگیز هستند اما انسان ممکن است اشتباه کند. گزارش بازرس کل وزارت دادگستری ارزشمند است زیرا فرصتی برای درس دریافت به دست می دهد.

او نوشته است: مهمترین چیز این است که مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری در این گزارش خود دریافته که تحقیقات اف.بی.آی مطابق با قانون آغاز و اجرا شد و هیچ شواهدی نیز مبنی بر وجود اغراض سیاسی و انگیزه های نادرست در چگونگی آغاز و اجرای تحقیقات به دست نیامده است. کسانی در میان ما که از حقیقت با خبر بودند، باید در مواجهه با موج افتراها و دروغها از جانب کاخ سفید و برخی روسای کمیته های کنگره و دادستان کل و شخصیتهای شبکه فاکس نیوز سکوت اختیار می کردند. این تلاشهای اف.بی.آی به عنوان تهدیدی علیه رئیس جمهور تلقی شد و بسیاری از جمهوریخواهان ظاهرا اعتقاد دارند که باید همه تهدیدها علیه ترامپ بدون اهمیت دادن به این که چه هزینه ای بر ملت آمریکا تحمیل شود، از بین بفرایند.

جیمز کومی خاطر نشان کرد:بخش دردناک قضیه اینجاست که میلیونها نفر از مردم خوب آمریکا چیزهایی را که علیه ما گفته شد باور کردند. مادر 89 ساله من با تماشای شبکه فاکس نیوز به این نتیجه رسیده بود که آنها میخواهند من را به زندان بیاندازند. من بارها به او اطمینان دادم که احتمال چنین اتفاقی صفر است. من به او گفتم همه صحبتهای آنها ساختگی است. اما این حرفها را من نمیتوانستم به عموم مردم هم بگویم چون تحقیقات هنوز خاتمه نیافته بود. من هم همچون دیگر افرادی که از سوی رئیس جمهور متهم به خیانت شدند به فرایند پفراینده احترام گذاشتم و با بازرس کل همکاری کردم.

وی اضافه نمود:با این حال انتظار خاتمه یافت و حالا آنهایی که اف.بی.آی را بدنام کردند باید منتظر پاسخگو بودن باشند. به ویژه شخص ویلیام بار، دادستان کل دولت ترامپ به نهاد تحت امرش و مردم آمریکا تصدیق کردن حقیقت را بدهکار است.

310 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17369

به "افشاگری تازه جیمز کومی علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری تازه جیمز کومی علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید