انتقال آب از3 نقطه کشور به کرمان در حال پیگیری است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پیگیری انتقال آب از سه منطقه چهارمحال و بختیاری، خلیج فارس و دریای عمان برای مصارف کشاورزی،صنعتی و آشامیدنی در حال اجرا است.

انتقال آب از3 نقطه کشور به کرمان در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمد مهدی زاهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزینه انتقال آب از حوزه های مربوطه در بودجه سال 92 گنجانده شده است، اظهار کرد: با همکاری شرکت ملی صنایع مس و گل گهر سیرجان عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس کلید خورده و به زودی عملیات عمرانی انتقال آب از دریای عمان نیز شروع می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد انتقال آب از چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: اقداماتی برای انتقال آب از این استان به استان های اصفهان و یزد تا حدودی اجرا شده که انتظار می رود امتداد جهت لوله گذاری هر چه سریعتر در استان کرمان نیز با تحقق بودجه مناسب شروع گردد.

وی با اشاره به اختلافات موجود میان کشاورزان و منابع طبیعی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زمین های کشاورزی و زراعی در استان مدت زمان زیادی در مالکیت کشاورزان می باشند، اما اداره منابع طبیعی بر روی مالکیت آنها معترض است که خوشبختانه این مسئله با پیگیری های به عمل آمده مرتفع شده است و درحال حاضر با همکاری اداره ثبت اسناد استان کرمان در حال اعطای سند به این قبیل زمین ها با مالکیت کشاورزان هستیم.

زاهدی این اقدام را به نوعی یاری به توسعه زراعی استان قلمداد کرد و گفت: حل مشکل کشاورزان با منابع طبیعی موجب افزایش سطح زیر کشت کشاورزی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان می گردد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان اشاره و توضیح داد: در حال حاضر مراحل اعطای ساختمان از سوی استانداری در حال اجرا است که انتظار می رود به زودی این دفتر راه اندازی گردد، چرا که می تواند در پروسه صادرات و انجام امور ویزایی اتباع خارجی و گردشگران منطقه جنوب شرق موثر واقع گردد.

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در استان کرمان زیر متوسط کشوری است، اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مدیر عامل شرکت گاز ایران و مدیران وزارت نفت مقرر شد میزان توسعه گاز در استان کرمان حداقل به متوسط کشوری دست یابد.

زاهدی با بیان اینکه توسعه گاز در استان کرمان نیازمند اعتبار است، اظهار کرد: در جلسه با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد بخشی از این هزینه از محل تسهیلات بانکی محقق گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به سفر شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشدکرمان به کشورهای چین و عمان اشاره نمود و گفت: امکان صادرات رطب و خرمای کرمان به این کشور مهمترین دستاورد این سفر بود که با توافقات به عمل آمده با کشور عمان، در صورت ایجاد بسته بندی مناسب، صادرات خرمای کرمان از عمان به سایر کشورهای منطقه امکان پذیر می گردد.

وی از پیگیری افزایش پروازها به عتبات عالیات از مبدا کرمان با هماهنگی سازمان حج و زیارت اطلاع داد و توضیح داد: با موافقت شرکت هواپیمایی ماهان ایر، پروازهای جدیدی به شهرهای بم و سیرجان نیز اختصاص یافته و انتظار می رود برای توسعه صادرات محصولات جیرفت، پروازی به این شهر اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از ایجاد ترمینال جدید کرمان مطابق با آخرین استانداردها اطلاع داد و اضافه کرد: احداث این پایانه با موافقت شرکت فرودگاه های کشور و از محل بدهی های شرکت هواپیمایی ماهان به این شرکت تامین اعتبار و پرداخت می گردد.

زاهدی از پیگیری انتقال صندوق بازنشستگی مس به استان کرمان اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر این انتقال اجرا شده که می تواند با توجه به آورده اقتصادی قابل توجه، به توسعه استان یاری کند.

وی توضیح داد: بر اساس توافق با وزارت نیرو بزودی طرح فاضلاب شهری کرمان اتمام یافته و ظرف مدت چهار سال طرح فاضلاب در تمامی نقاط استان اجرا می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از توسعه و راه اندازی قطارهای جدید به مقصد شهرهای تهران و مشهد مقدس اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر این قطارها به صورت روزانه در جهتهای مذکور به صورت رفت و برگشتی تردد دارند.

وی با بیان اینکه اصلاح جهت ریلی کرمان، بافت و یزد به طول 70 کیلومتر در دست پیگیری است، اعلام کرد: با اصلاح و ترمیم جهت مذکور قطارهای جهت کرمان- تهران و بالعکس با سرعت بیشتری تردد می نمایند.

ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11519

به "انتقال آب از3 نقطه کشور به کرمان در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از3 نقطه کشور به کرمان در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید