اولین مزارع چای جهان و جاذبه های مونار هند

به گزارش بلاگ پو، جاذبه های مونار هند

در میان کسانی که به هند و شهرهای معروف آن همانند دهلی، بمبئی و آگرا سفر می نمایند، کمتر پیش می آید که خود را به مناطق جنوبی هند برسانند. در حقیقت ایالات و شهرهای جنوب هند کمتر برای گردشگران و مسافران مخصوصا مسافران ایرانی آشنا به نظر می رسد. مزارع چای و جاذبه های مونار هند در ایالات کرالا هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. استان کرالا جدای از مزارع چای و مناظر زیبایش پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که به جرئت می توان گفت به پای شهرهای تایلند می رسد. مجله خبرنگاران عکس هایی زیبا از طبیعت بهشت گونه مزارع چای و جاذبه های مونار هند را در ایالت کرالا برایتان آماده کرده و اطلاعاتی هر چند مختصر را در این رابطه در اختیارتان قرار می دهد. برای سفر به کرالا و بازدید از این جاذبه به راحتی می توانید بلیط هواپیما هند را خریداری کرده و به جنوب هند سفر کنید. عکاسان برای این سفر، دوربین عکاسی خود را آماده نگه دارند.

اولین مزارع چای جهان و جاذبه های مونار هند

بزرگترین منطقه چای در جنوب هند که در نگاه اول و تا حدی شباهت بسیار با مزارع چای در دیگر نقاط دنیا همانند چین و تایلند دارد اما اگر دقیق تر نگاه کنید، متوجه تفاوت های آن می شوید. مزارع سبز زمردین چای در میان تپه های مونار هند، طرح هایی همانند فرش ایجاد کرده و تمام پستی ها و بلندی ها را با نقشی مرتب و حصاری از چای پوشانده اند. مناظر کم ارتفاع و گردنه های کوه های غربی از جاذبه های مونار هند است. مکانی که در آن می توانید از بالای ابرها، به تماشای مه و ابر چسبیده به قله کوه ها بنشینید یا اینکه در میان مزارع و تپه ها کوه های سرسبز منطقه را تماشا کنید. شهر مونار هند شهری بسیار آشفته و شلوغ و بی نهایت پر ترافیک است که حتی گاهی گردشگران را نیز کلافه می نماید. با این وجود اگر تنها چند کیلومتر از این شهر فاصله گرفته و به سمت تپه ها بروید، ناگهان خود را در میان دریایی از مزارع سرسبز چای و تکه از بهشت خواهید دید.

مونار هند در میان تقاطع سه رشته کوه قد علم می مند. ارتفاع مونار هند 1600 متر بالاتر از دریا بوده و زمانی در گذشته هند، مکانی ییلاقی و تفریحی برای دولتمردان انگلیسی مستقر در هندوستان بوده است. جاذبه های مونار هند شامل مزارع پراکنده چای، شهرهای تماشایی، کوچه های پر پیچ و خم و امکانات تفریحی متعدد پوشیده شده است.

اگر می خواهید که به منطقه ای با پوشش گیاهای فراوان و عجیب و غریب بروید، به شما پارک ملی نیلاکورینجی (Neelakurinji) را در میانه ایالت کرالای هند معرفی می کنیم. این تپه ها، با گیاهانی با خصوصیات بسیار عجیب در دنیا پوشانده شده اند. همچنین بلندترین قله کوه در جنوب هندوستان در میان جاذبه های مونار هند قرار گرفته است. قله آنامودی (Anamudi) با ارتفاع 2695 متر یکی از بهترین مکان ها برای کوهپیمایی و پیاده روی در میان گردشگران و طبیعت دوستان است. در ادامه بسیاری از جاذبه های مونار هند را در ایالت کرالا به شما معرفی می کنیم که اگر برای سفر به هند برنامه ریزی می کنید، این ناحیه از هند را از قلم نیندازید و به دیدن این ناحیه نیز بروید.

پارک ملی اراویکولام | Eravikulam National Park

یکی از اصلی ترین و بهترین جاذبه های مونار هند که بسیاری از طبیعت دوستان در تورهای آن شرکت می نمایند، پارک ملی اراویکولام است. این منطقه به دلیل وجود ساکنان نترس و خطرناکش معروف است. نیلگیری طاهر (Nilgiri tahr) یکی از گونه های بز کوهی در میان کوه ها و تپه های این پارک ملی و در منطقه ای به وسعت 97 کیلومتر مربع زندگی می نماید. این منطقه همچنین یکی از معروف ترین پارک های ملی در دنیا و هند است که گونه های بسیار نادر پروانه ها، حیوانات و پرندگان در آن زندگی می نمایند. با قدم زدن در میان تپه ها و مزارع چای که با مه و ابر پوشانده شده، حال و هوای بودن در بهشتی غیرزمینی خواهید داشت. سال 2018 این منطقه شاهد یکی از نادرترین و هیجان انگیزترین مناظر و اتفاقات طبیعی در دنیا بود که تنها هر 12 سال رخ می دهد. رنگین شدن تپه های این پارک ملی بار دیگر در سال 2030 قابل مشاهده خواهد بود و باید تا آن موقع صبر کنید.

قله آنامودی | Anamudi Peak

بلندترین و زیباترین قله در میان پارک ملی اراویکولام و جاذبه های مونار هند است که نه تنها کوهنوردان را به سمت خود جلب می نماید بلکه مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران طبیعت گرد نیز است. منتها برای بالا رفتن و رسیدن به این قله باید از میان جنگل ها و طبیعت وحشی پارک ملی بگذرید و برای این کار باید مجوز عبور را از دولتمردان هند بگیرید. بیشتر تورهایی که برای این منطقه برگزار می گردد، مجوز لازم را برای افراد گردشگر می گیرد. هر چند ارتفاع این قله را قبلا بیان نمودیم اما در منابع دیگری به ارتفاع بالای 2700 برای آن برخوردیم.

ماتوپتی | Mattupetty

اگر از شهر مونار حدود 13 کیلومتر را در جاده ای که به سمت شمال شرقی می رود، رانندگی کنید به ماتوپتی می رسید. ماتوپتی سدی بزرگ بوده که بر روی دریاچه ماتوپتی ساخته شده و منظره شگفت انگیزی را در ترکیب با طبیعت اطرافش به وجود آورده است. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 1700 متر بوده و به دلیل وجود سد و بالا آمدن سطح آب، به مکانی برای قایقرانی و تفریحات آبی تبدیل شده است. شهرت ماتوپتی همچنین به خاطر مزرعه لبنیاتی که توسط پروژه دامداری هند و سوئیس راهنمایی می گردد، بوده. جایی که می توان با انواع نژادهای گاو آشنا شوید.

پالیواسال | Pallivasal

این منطقه نیز در 3 کیلومتری مونار قرار گرفته و اولین پروژه فراوری برق آبی در کرالاست. این پروژه که با مناظر سرسبز احاطه شده، تبدیل به یکی از جاذبه های مونار هند شده است. مکانی که اغلب هندی ها، برای تفریح و پیک نیک به این ناحیه سفر می نمایند.

آبشار چیناکانال و آناییرانگال | Chinnakanal & Anayirangal

از دیگر جاذبه های مونار هند که در نزدیکی شهر واقع شده، آبشار چیناکانال است که از صخره ای با ارتفاع 2000 متر بالاتر از سطح دریا به پایین می ریزد. این آبشار در میان دامنه های غربی کوه های قات (Ghat) قرار گرفته و مکانی دیگر شبیه به بهشت بر روی زمین است. اگر از این آبشار حدود 7 کیلومتر را طی نمایید به تپه ها و سد آناییرانگال می رسید. این تپه ها از شهر مونار حدود 22 کیلومتر دورتر بوده و سد آب بسیار زیبا و تپه هایی پوشیده از درختان چای دارد.

موزه چای | Tea Museum

اگر به دنبال اولین نقاط و مزارع کشت چای در دنیا می گشت، پس باید به میان مزارع چای مونار بروید. از میان جاذبه های مونار هند که در تمام دنیا مشهور هستند می بایست به مزارع چای اشاره نمود. میراث اصلی گیاه چای را در این مکان پیدا خواهید نمود.

تاپ استیشن | Top Station

تاپ استیشن نام دریاچه ای در 32 کیلومتری مونار است که در ازتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید وارد جاده کودایکانال (Kodaikanal) شوید. گردشگران هند زمانی که می خواهند به میان یکی از جاذبه های مونار هند بروند و همزمان نمایی رو به ایالت همسایه تامیل نادو (Tamil Nadu) داشته باشند، به این نقطه می آیند. این دریاچه و ارتفاعات یکی از نقاط اصلی برای تماشای گل های نایاب نیلاکورینجی (Neelakurinji)، آن هم در منطقه ای وسیع است.

نحوه رسیدن به مونار در کرالا

نزدیک ترین ایستگاه قطار به این منطقه ایستگاه آلووا (Aluva) در 108 کیلومتری آن و ایستگاه آنگامالی (Angamali) در 109 کیلومتری مونار کرالا قرار گرفته است.

نزدیک ترین فرودگاه نیز فرودگاه بین المللی کوچین (Cochin International Airport) در آلووا و جاده مونار است که حدود 108 کیلومتر با این نواحی فاصله دارد.

اقامت در مونار هند

برای رزرو هتل در هند و این ناحیه گزینه های بسیاری پیش شما قرار گرفته که از میان آن ها بسته به علاقه مندی هایتان می توانید یکی را انتخاب نمایید. بیشتر هتل هایی که در این منطقه ساخته شده اند، در میان مزارع چای و یا نزدیکی آن ها و در میان تپه های سرسبز مونار قرار گرفته اند. هتل نیچر زون جانگل مونار (Nature Zone Jungle Resort) یکی از اقامتگاه های درون جنگل در مونار است که مکانی خیال انگیز در میان هوای مه آلود جنگلی دارد. اگر هزینه اقامت در این هتل را ندارید می توانید به راحتی اقامتگاه ها و هتل های ارزان تری در اینجا پیدا کنید.

در نهایت برای رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران تمام خواسته های شما را برآروده کرده و به راحتی امکانات خرید را برایتان فراهم می نماید.

منبع: keralatourism.org

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9955

به "اولین مزارع چای جهان و جاذبه های مونار هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مزارع چای جهان و جاذبه های مونار هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید