برترین تصاویر گرفته شده از زمین درسال 2019 از لنز دوربین فضانوردان و ماهواره های فضایی

به گزارش بلاگ پو، فضانوردان و ماهواره های فضایی تصاویری منحصربه فرد و فوق العاده اززمین و رویداد های آن درسال 2019 به ثبت رسانده اند.

برترین تصاویر گرفته شده از زمین درسال 2019 از لنز دوربین فضانوردان و ماهواره های فضایی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران،در سال 2019 اهالی کره زمین با رویداد های مختلفی روبرو شدند که ازآن جمله می توان فوران آتش فشان ها، بروز سیل و آتش سوزی های گسترده را نام برد.

یکی از وظایف فضانوردان مستقر درایستگاه فضایی بین المللی، آنالیز کره زمین و عکاسی از زمین است، همچنین انواع ماهواره های فضایی با دوربین های هوشمند به آنالیز کره زمین و عکاسی از رویداد های آن می پردازند.

از جمله برترین تصاویر فضایی می توان تصویر فوران آتش فشان Raikoke در 22 ژوئن امسال را نام برد. فوران این آتش فشان سبب فراوری ستونی از خاکستر و گاز هایی با ارتفاع چندین متر به بالای اتمسفر زمین در شمال غربی اقیانوس آرام شد.

آتش فشان Raikoke یکی از آتش فشان های زنجیره آتش فشانی در جزیره های Kuril متعلق به کشور روسیه است. پیش تر این آتش فشان درسال 1924 و قبل از آن درسال 1778 دچار فوران شده است.

بیشتر بخوانید:فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی نرسید

آتش سوزی در کشور استرالیا هم یکی دیگر از سوژه های عکاسی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی بود. این آتش سوزی درتاریخ 7 دسامبر 2019 روی داد و وسعت آن افزون بر 500 مایل بود.

فوران کوه آتش فشانی Erebus در قطب جنوب هم یکی دیگر از تصاویر منحصربه فردی بود که از زمین درسال 2019 به ثبت رسید. تصویر ثبت شده از فوران این کوه آتش فشانی از طریق مامواره Sentinel به ثبت رسیده است.کارشناسان برای عکاسی از این کوه آتش فشانی از فناوری نور مادون قرمز استفاده نموده اند.

تصویر ماهواره ای از دلتای لنا رود Lena در کشور روسیه که از طریق ماهواره Sentinel 2 گرفته شده است هم یکی دیگر از تصاویر منتخب زمین درسال 2019 است.

رودخانه Lena طولی برابر با 8800 مایل در سراسر منطقه سیبری دارد که آن را به یکی از بزرگ ترین رودخانه های دنیا تبدیل نموده است. این رودخانه درمنطقه ای حفافظت شده قراردارد و محل زیست گونه های جانوری و گیاهی فراوان است.

تصویر دلتای Ganges درشبه قاره هند هم یکی دیگر از تصاویر منحصربه فردی است که از طریق مامواره Sentinel-2 در سال 2019 گرفته شده است. دلتای رود گنگ، بزرگ ترین دلتا درسیاره زمین است.

در سال 2019 بسیاری از کشور های دنیا درگیر سیل گسترده شدند. از جمله رودخانه های کشور آمریکا دچار طغیان گسترده شدند که می توان طغیان رودخانه میسوری را نام برد که تصویر آن از طریق ماهواره های فضایی گردآوری شده است.

توفان در نیمه غربی اقیانوس آرام هم که از طریق ماهواره GEO-KOMPSAT-2A satellite گرفته شده است یکی دیگر از تصاویر منحصربه فرد از زمین درسال 2019 نام گرفته است.

سفرستاره ها در مدار کره زمین که با دور تند شاتر از طریق فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده هم یکی از برترین تصاویر فضایی از زمین در سال 2019 بوده است.

منبع: discovermagazine

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18376

به "برترین تصاویر گرفته شده از زمین درسال 2019 از لنز دوربین فضانوردان و ماهواره های فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تصاویر گرفته شده از زمین درسال 2019 از لنز دوربین فضانوردان و ماهواره های فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید