بوتفلیقه رئیس اطلاعات ارتش الجزایر را تغییر داد

به گزارش بلاگ پو، همزمان با اعتراضات علیه تمدید دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه در مناطق مختلف الجزایر، او رئیس اطلاعات ارتش این کشور را تغییر داد.

بوتفلیقه رئیس اطلاعات ارتش الجزایر را تغییر داد

تلویزیون الحیاة در خبری کوتاه و فوری گزارش داد، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر بدون ارائه هیچ گونه توضیحی درباره انگیزه خود، علی بن داوود را به جای یوسف بوالزیت به عنوان مدیر دستگاه امنیت داخلی ارتش (اطلاعات) منصوب کرد.

بعضی منابع الجزایری درباره روابط متعدد بن داوود با مراکز تصمیم گیری در فرانسه از زمان مدیریت پست وابسته نظامی در سفارت این کشور در پاریس می گویند.

این منابع باور دارند، چنین تغییری در شرایط ویژه کنونی که اعتراضات مردمی علیه تمدید دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه ادامه دارند، رویکردی تاکتیکی دارد.

همزمان اعتراضات در الجزایر علیه تمدید دوره ریاست بوتفلیقه در مناطق مختلف این کشور ادامه دارند و ده ها کارگر و کارمندان در مقابل بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور تجمع کردند.

لوزیره حنون، رئیس حزب کارگران الجزایر وابسته به مخالفان خواهان تشکیل کمیته هایی مردمی برای شروع گفت وگویی سیاسی برای مشخص خواسته های آنها شد.

حنون اظهار کرد، تظاهرات آدینه چهارم به منزله نقطه عطفی جدید در روند انقلابی است که از 22 فوریه در الجزایر کلید خورده است، علاوه بر افزایش گروه های مردمی ما شاهد پیوستن تیم ها و نیروهای ضد شورش به راهپیمایی ها در بعضی استان ها از جمله پایتخت، بجایه، سطیف و دیگر استان ها هستیم.

وی گفت: بعضی مسؤولان تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی روز آدینه را 20 میلیون تن بیان کردند که این بالاترین میزان مشارکت است و تنها زمان اعلام استقلال الجزایر ما شاهد چنین تظاهرات بزرگی بوده ایم.

او با تقدیر از همبستگی مردم الجزایر، عمل به خواسته های مردم و توقف تحرکات جهت حفظ حاکمیت را خواهان شده و تاکید نمود، دفتر ریاست جمهوری باید لغو تمامی تصمیمات اخیر را اعلام کند.

حنون همچنین اخبار منتشر شده در رسانه ها درباره دیدار با اخضر ابراهیمی را تکذیب نموده و بعضی طرف ها را به کوشش برای تخریب چهره حزب و رهبران آن متهم کرد.

رئیس حزب کارگران الجزایر همچنین خواست با کناره گیری رئیس جمهوری از قدرت با اتمام دوره چهارم ریاست جمهوری، استعفای دولت و انحلال مجلس و نیز تاسیس کابینه ای انتقالی و شایسته سالار به خواست مردم احترام گذاشته گردد.

اپوزیسیون الجزایر بار دیگر حمایت خود از خواسته های معترضان را اعلام و تاکید نمود، حل بحران سیاسی مشروط به برکناری بوتفلیقه و گروه های غیرقانونی است.

علی بن فلیس، نخست وزیر پیشین الجزایر و رهبر حزب پیشگامان آزادی ها نیز در بیانیه ای گفت: برکناری فوری رئیس جمهوری و گروه های غیرقانونی همانگونه که مردم می خواهند شرط حل بحران است.

بن فلیس پس از نشستی در دفتر سیاسی خود اظهار کرد: راهپیمایی های گسترده الجزایری ها در روز آدینه نشانه ای از مخالفت آنها با اقدامات طبقه سیاسی حاکم است که با هدف نجات حاکمیت و انحراف جنبش مردمی از هدفش برای ایجاد تغییری جامع در ساختار سیاسی بودند.

رهبر حزب پیشگامان آزادی ها در ادامه همایش ملی اعلام شده برای تدوین قانون اساسی جدید را غیرقانونی دانست و تاکید نمود: قانون اساسی را تنها شورایی منتخب که از طرف مردم مسؤول و مامور این امر می گردد، می تواند تدوین کند.

موسی تواتی، رئیس جبهه ملی الجزایر پیشنهاد داد کمیته ای ملی متشکل از نمایندگان انتخابی مردم در تمامی استان ها تشکیل گردد تا راهنمایی دوره انتقالی را به دست گرفته، بر اصلاحات قانون اساسی نظارت نموده و انتخابات ریاست جمهوری آینده را برگزار کند.

تواتی با اشاره به اینکه مردم الجزایر اعتماد خود به ساختار سیاسی و احزاب مختلف را از دست داده اند، به تفکر در آرامش و منطق و شنیدن حرف های مردمی به عنوان منبع قدرت و نیز به خودداری از اشتباهات جهت حفظ امنیت و ثبات شهروندان دعوت کرد.

همچنین او مخالفت قاطعانه خود با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور را بیان کرد.

حزب جبهه گروه های سوسیالیست، قدیمی ترین حزب مخالف الجزایر در بیانیه ای دریافت هرگونه تماسی برای شرکت در همایش ملی جامع که بوتفلیقه خواهان آن شده را تکذیب نموده و این اقدام گمراه کننده را که بار دیگر ضربه زدن به اعتبار حزب و برهم زدن ثبات آن را هدف قرار داده، محکوم کرد. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5486

به "بوتفلیقه رئیس اطلاعات ارتش الجزایر را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتفلیقه رئیس اطلاعات ارتش الجزایر را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید