تأکید فرماندار مانه و سملقان بر تأمین زیرساخت های گردشگری

به گزارش بلاگ پو، فرماندار مانه و سملقان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از موضوعاتی است که می تواند محور توسعه قرار بگیرد، بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری در این شهرستان تاکید نمود.

تأکید فرماندار مانه و سملقان بر تأمین زیرساخت های گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمودرضا معموری فرماندار مانه و سملقان، امروز یکشنبه 29 مهر اظهار کرد: شهرستان مانه و سملقان جاذبه های تاریخی متعددی دارد که شاخص ترین آنها تپه ریوی است که در 5 کیلومتری آشخانه در حوالی روستای نجف قرار گرفته است.

او توضیح داد: این کاوش ها به طور مشترک با هیئت باستان شناسی آلمان به مدت 5 سال در محوطه تپه ریوی انجام می گردد که تاکنون 5 فصل آن به اتمام رسیده و فصل ششم آن در حال اجرا است که آثار کشف شده در تپه ریوی نشانگر آن است که با یک معماری خشتی بزرگ و با یک شهر روبرو هستیم که بسیار گسترده بوده است.

او با بیان اینکه برای آثار تاریخی هر چقدر هزینه کنیم کم است، توضیح داد: اقدامات اساسی و زیربنایی که زمینه ساز جذب گردشگر و رونق گردشگری باشد باید بیش از پیش انجام گردد.

فرماندار مانه و سملقان اضافه کرد: بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی ما در سال های گذشته در اثر غفلت و کم توجهی از بین رفته است و امروز وظیفه ما در حفظ این میراث دوچندان است.

معموری گفت: در حد توان و اختیارات این مهم را پیگیری و با تعامل و همکاری که با دستگاه ها از جمله میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد، در کوشش برای رونق این بخش در شهرستان مانه و سملقان هستیم.

او اظهار کرد: توجه همزمان به مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت ها می تواند در آینده گردشگرانی را در سطح ملی و بین الملی به سوی این شهرستان جذب کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10455

به "تأکید فرماندار مانه و سملقان بر تأمین زیرساخت های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید فرماندار مانه و سملقان بر تأمین زیرساخت های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید