ترامپ: ایران خیلی باید محتاط باشد!

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران نوشت: رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران مدعی شد که ایران باید خیلی خیلی محتاط باشد.

ترامپ: ایران خیلی باید محتاط باشد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران و پیش از سوار شدن به هواپیما برای رفتن به تفریحگاه خود در نیوجرسی بار دیگر ادعاها درباره ایران را تکرار کرد و گفت که ایران باید خیلی خیلی محتاط باشد.

ترامپ پنجشنبه نیز به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود واکنش نشان داده بود.

ترامپ در یادداشتی توئیتری نوشته بود که ایران مراقب باشد که تهدیدات بازنگردند و آن را نگزند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام نمود کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا توافق بهتری برای آمریکا رقم بخورد.

حسن روحانی چهارشنبه به طرف های توافق هسته ای هشدار داد در صورتی که در ضرب الاجل اعلام شده از سوی ایران به تعهدات خودشان عمل ننمایند ایران تعهد به حفظ سطح غنی سازی خود در حد 3.67 درصد را کنار خواهد گذاشت.

وی گفت: در 16 تیرماه سطح غنی سازی ایران دیگر 3.67 درصد نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و احتیاج ما باشد، ارتقاء خواهیم داد. از 16 تیر اگر طرف های مقابل به تمامی تعهدات خود طبق زمان بندی عمل ننمایند، رآکتور اراک به شرایط سابق یعنی شرایطی که آنها ادعا می کردند خطرناک بوده و می تواند پلوتونیوم فراوری کند، بازخواهد گشت؛ مگر اینکه در خصوص رآکتور اراک آنها به تمامی تعهدات خود عمل نمایند.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8657

به "ترامپ: ایران خیلی باید محتاط باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ایران خیلی باید محتاط باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید