تعمیق همگرایی در جامعه همسود اولویت سیاست خارجی روسیه

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، توسعه و تعمیق همگرایی در چارچوب جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع (همسود)، همچنان اولویت اصلی سیاست خارجی مسکو بشمار رفته و این جامعه بعنوان یک عرصه سیاسی موثر در دنیا شناخته شده است.

تعمیق همگرایی در جامعه همسود اولویت سیاست خارجی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزیران کشورهای جامعه مشترک المنافع که روز آدینه در مسکو تشکیل شد، تاکید نمود که توسعه و تعمیق همگرایی در حریم نفود جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، بدون تردید همچنان اولویت اصلی سیاست خارجی این کشور بشمار می رود.

به گفته وی، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع مدت های زیادی است که موقعیت خود را بعنوان عرصه ای جهانی برای حمایت از همکاری های چندجانبه، بین دولتی و گفت وگوهای سازنده سیاسی به اثبات رسانده است.

لاوروف اضافه نمود: نشست های مرتب وزیران امور خارجه این جامعه هم امکان آن را فراهم می نماید تا مواضع کشورهای عضو درباره مسائل و مسائل مهم در دستورکار بین المللی هماهنگ شده و درباره برخورد و همکاری در این زمینه، هماهنگی های لازم انجام گردد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اهداف مشترک منطقه ای کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع ، از روند توسعه روابط در این چارچوب ابراز رضایت نموده و بر لزوم هماهنگی کوشش های جمعی برای دفاع از اصول منشور سازمان ملل، ازجمله رعایت اصول و حقوق بین المللی، دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها و عدم استفاده از روش های دیکتاتوری ، تهدید و تحریم تاکید نمود.

در خاتمه نشست وزیران جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام شد که نشست وزرای دفاع کشورهای عضو این جامعه نیز در تاریخ 5 ماه مه (اوایل تابستان امسال) در روسیه برگزار خواهد شد.

کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، عضو جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند و ترکمنستان هم در سال 2005 از این جامعه خارج شد، ولی در حال حاضر بعنوان عضو ناظر در تمامی نشست های آن شرکت می نماید. گرجستان نیز در آگوست سال 2009 از این جامعه خارج شد. اوکراین هنوز بطور رسمی از این جامعه خارج نشده، ولی در نشست های آن شرکت نمی نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5870

به "تعمیق همگرایی در جامعه همسود اولویت سیاست خارجی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیق همگرایی در جامعه همسود اولویت سیاست خارجی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید