توسعه کشت گل محمدی در شهرستان میرجاوه

به گزارش بلاگ پو، مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه گفت: شهرستان میرجاوه به دلیل تنوع آب و هوایی با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی منطقه، طرح کشت گل محمدی انجام و با استقبال خوبی از طرف بهره برداران روبرو شد.

توسعه کشت گل محمدی در شهرستان میرجاوه

به گزارش خبرنگار از ، کهرازهی مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه اظهار کرد: این شهرستان بدلیل تنوع اب و هوایی مستعد فراوری انواع گل و گیاهان دارویی است به همین منظور و در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی منطقه، طرح کشت گل محمدی کشت بافتی پایه نسترن بصورت پایلوت در سال 95در سطح دو هزار مترمربع در مناطق کوهپایه ای دامنه تفتان در روستای سیاه جنگل که اراضی ان قابلیت کشت گیاهان دیگر را نداشتند انجام شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف بهره برداران روبرو شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: طی سال 97-96یک هکتار افزایش سطح داشتیم و سال جاری نیز با یاری مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی افزایش 3 هکتاری را در دستور کار داریم.

وی پیش بینی کرد: از این سطح از هر هکتار 500 کیلوگرم محصول بصورت گل تازه برداشت شده که از این مقدار 1500 لیتر گلاب استحصال میشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه دلیل توسعه کاشت این گیاه دارویی را، احتیاج ابی کم این گیاه، مقاومت به افات و بیماری ها و شرایط نامساعد محیطی و ایجاد اشتغال برای بانوان منطقه در امر برداشت و گلابگیری عنوان نمود.

ع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6759

به "توسعه کشت گل محمدی در شهرستان میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشت گل محمدی در شهرستان میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید