توصیه های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی

به گزارش بلاگ پو، گردشگری و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و می توانند از بهبودی یکدیگر در بیماری کووید-19حمایت نمایند، بنابراین سازمان جهانی گردشگری تا خاتمه سال 2020، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بیماری کووید-19 را با عنوان گردشگری فرهنگی ارائه نموده است.

توصیه های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

ایسنا: نیوز، بیماری همه گیر کووید- 19 علاوه بر تاثیرات شدید بر اقتصاد دنیای، تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و چالش های بسیاری برای بخش گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی ایجاد نموده است. محدودیت ها، قرنطینه و فاصله فیزیکی باعث بسته شدن سایت های میراث دنیای یونسکو در بیش از 90 درصد کشورهای دنیا شده است که بسیاری از آنها برای بشر قابل توجه هستند. این موضوع همچنین بر معیشت میلیون ها نفر از جمله متخصصان فرهنگی و کارکنان این مقاصد تاثیر گذاشته است.

سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) با ارزیابی تاثیرات فرهنگی اجتماعی بیماری کووید- 19 و همچنین واکنش های گردشگری فرهنگی به بیماری همه گیر، به تغییر رویکرد گردشگران فرهنگی و همچنین مقاصد فرهنگی سراسر دنیا اشاره نموده است.

شهرها اولین و متاثرترین مقاصدی هستند که تحت تاثیر همه گیری قرار گرفتند. با این حال، بسیاری از شهرهای دارای گردشگری فرهنگی پیشرفته، ایده های نوآورانه ای ارائه نموده اند تا به گردشگران یاری گردد، فرهنگ را در زمینه کووید- 19 تجربه نمایند. علاوه بر این، هنگامی که گردشگران در سراسر دنیا قادر به سفر نبودند، آنها همچنین آغاز به جستجوی تجارب فرهنگی در سیستم عامل های آنلاین از خانه های خود کردند.

بعضی توصیه ها برای راه اندازی مجدد و مسئولانه گردشگری فرهنگی شامل موارد ذیل است:

ارتقاء همکاری برای تقویت آینده گردشگری فرهنگی

سازمان دنیای گردشگری برای مبادله و یادگیری شیوه های خوب از یکدیگر، بر همکاری فرهنگ و گردشگری، تقویت اقدامات ایمنی و یافتن روینمودهای مشترک مطابق با مقررات مرتبط با بیماری کووید برای یاری به بهبود اعتماد گردشگران تاکید دارد. علاوه بر این، سازمان دنیای گردشگری به همکاری بین هنرمندان، کارشناسان فرهنگی، جوامع محلی، بخش خصوصی و سازمان ها برای چشم انداز مشترک برای توسعه و افزایش رقابت در مقصد فرهنگی اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:

حمایت از توسعه فرهنگ در مقصد

محصولات و تجربیات فرهنگی برای مقاصد فرهنگی، مزیت های رقابتی و هسته اصلی راهبردهای بازاریابی هستند. بنابراین، تقویت نقش فرهنگ در یک مقصد، توسعه گردشگری در آن منطقه را تقویت می نماید. UNWTO در زمینه گردشگری بین المللی محدود، مقاصد فرهنگی را تشویق می نماید تا تمرکز خود را به سمت گردشگران داخلی و جوامع محلی بگذارند، تجارب گردشگری فرهنگی را متنوع نمایند و گردشگران داخلی را به کشف فرهنگ محلی، میراث و صنایع خلاق سوق دهند.

تقویت احیای تجارب شهری و روستایی

گردشگری شهری را می توان به وسیله فرهنگ، با استفاده از تنوع فرهنگی و خلاق محلی برای تقویت کارآفرینی و نوآوری و جذب سرمایه ارتقاء داد. علاوه بر این، در این مدت، گردشگری روستایی نیز باید ارتقاء یابد زیرا برای رعایت فاصله فیزیکی مطلوب است و به پراکندگی جریان گردشگری یاری می نماید. طبق UNWTO، گردشگری در مناطق روستایی شانس بیشتری برای بازیابی دارد زیرا گردشگران به مکان های کم جمعیت تر علاقه بیشتری دارند و می توانند فرهنگ محلی را تجربه نمایند. UNWTO همچنین ارتباط بین مناطق شهری و روستایی را برای ایجاد تنوع در محصولات گردشگری فرهنگی تقویت و از توسعه متقابل دو منطقه حمایت می نماید.

بهبود منابع انسانی به وسیله تحول دیجیتال

هر دو بخش فرهنگ و گردشگری باید مهارت های نیروی کار را آموزش و بهبود دهند تا به آنها در استفاده از فناوری های جدید یاری و همچنین مهارت های خود را در تنظیم خدمات مشتری به اقدامات جدید بهداشتی به روز نمایند. ارتقاء ظرفیت منابع انسانی به مقصد یاری می نماید تا یک نیروی کار مقاوم ایجاد گردد.

مهار فناوری برای افزایش رقابت

بیشتر بخوانید:

UNWTO همکاری با شرکای رسانه ای و فناوری را برای ارائه آنلاین تجارب گردشگری فرهنگی و دستیابی به گردشگران بیشتر تشویق می نماید. تجارب واقعیت مجازی یا برنامه هایی که به گردشگران امکان می دهد با خیال راحت گردشگری فرهنگی را تجربه نمایند، ابتکاراتی هستند که مقصد فرهنگی می توانند از آنها استفاده نمایند.

ارتقاء گردشگری مبتنی بر جامعه به وسیله میراث زنده

بر اساس UNWTO، این همه گیری فرصتی برای بازنگری و مرور تجارب گردشگری مربوط به زندگی در میراث فرهنگی و تغییر شکل این تجارب گردشگری به روشی جامع و پایدار است. بنابراین، احتیاج به افزایش آگاهی در خصوص اهمیت جوامع و دست اندرکاران فرهنگی و میراث زنده برای توسعه پایدار گردشگری وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45952

به "توصیه های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید