شرح مدیرکل دفتر موسیقی درباره ماجرای حمید هیراد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل دفتر موسیقی با ارائه توضیحاتی درباره حاشیه های به وجود آمده برای حمید هیراد و اجرای کنسرت پلی بک توسط این خواننده، گفت که تحت هیچ شرایطی مجوز به سه نوبت کنسرت پشت سر هم [در یک شب] داده نمی گردد.

شرح مدیرکل دفتر موسیقی درباره ماجرای حمید هیراد

علی ترابی ـ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به دنبال حاشیه های اجرای پلی بک کنسرت شیراز حمید هیراد ـ خواننده پاپ ـ و خبر منتشر شده مبنی بر اینکه پس از آنالیز های دفتر موسیقی این مورد تایید شده است، به خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه مجدد این بحث در جاهایی مطرح شده باید شرح بدهم این اتفاق محدود به آقای هیراد نبوده و اینگونه نیست که پیش از او این کار را انجام نداده باشند. اما حساسیت ها در این باره بیش از گذشته خودش را نشان داده؛ وگرنه خواننده هایی داشتیم که درباره اجراهایشان چنین بحث هایی مطرح شده است.

او ادامه داد: ما در این مورد خاص آنالیز انجام دادیم و به این جمع بندی رسیدیم که بخش کوچکی از برنامه، پلی بک اجرا شده است. با توجه به اینکه مجوز مربوط از طرف دفتر موسیقی صادر نشده و اداره کل ارشاد استان مجوز را صادر نموده، نامه ای برای استان ارسال کردیم و جمع بندی خود را به آنها اعلام کردیم که درباره مجوزی که صادر نموده اند تصمیم گیری نمایند.

ترابی اضافه نمود: ضمن اینکه خود ما نیز با مدیر مؤسسه برگزارنماینده این کنسرت صحبت کردیم و به آنها گزارش شد این موضوع، موضوعی نیست که قابل پذیرش باشد و قطعا اگر تداوم پیدا کند، در صدور مجوزهای آتی باید تجدید نظر گردد.

او در پاسخ به این که این پرسش هم مطرح است که چرا دفتر موسیقی فقط به مورد حمید هیراد وارد شده است، بیان نمود: من موافق نیستم که این دفتر اصلا به موارد دیگر وارد نشده، بلکه موارد دیگر هم بوده و دفتر موسیقی تذکرهایی داده است؛ حتی در دوره های پیش از من.

مدیرکل دفتر موسیقی با بیان اینکه این مورد بسیار حساسیت برانگیز بوده و در رسانه های جمعی و مجازی مطرح شده است، اظهار کرد: این قضیه باید به شکل روشن تر هم آنالیز می شد.

او در ادامه صحبت های خود گفت: این موارد (اجرای پلی بک) به شکل استثنا و هیچ گاه به شکل قاعده در کنسرت ها پیش نیامده است.

ترابی تاکید نمود: حتی اگر از قبل هم اعلام گردد قرار است کاری به شکل پلی بک اجرا گردد، ما مجوز نمی دهیم. از آنجا که مخاطب برای بلیت هزینه سنگینی می پردازد شایسته است از طرف گروه های هنری هم به آنها احترام گذاشته گردد و با توانی که مورد انتظار است کنسرت برگزار گردد.

مدیرکل دفتر موسیقی بیان نمود: ما نامه ای برای اداره کل ارشاد استان ها فرستادیم که تحت هیچ شرایطی مجوز به سه نوبت کنسرت پشت سر هم (در یک شب) داده نگردد زیرا این اجرا برای خواننده گروه کار سختی است.

ترابی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مجوز دو سانس کنسرت در یک شب نیز صادر نگردد، گفت: واقعیت اقتصادی موسیقی ما این گونه است که اگر بخواهیم برای دو سانس پشت سر هم نیز محدودیت ایجاد کنیم بسیاری از اجراهای صحنه ای به مشکل خواهد خورد.

او با اشاره به قیمت اجاره سالن های کنسرت بیان نمود که این گونه هزینه بلیت برای مخاطب سنگین می گردد و اگر دو سانس نیز محدود گردد به لحاظ اقتصادی باز هم هزینه کار روی دوش مصرف نماینده می افتد.

مدیرکل دفتر موسیقی در ادامه صحبت های خود گفت: به ویژه حالا که این بحث رسانه ای شده بهتر است همه گروه ها در این مورد حساسیت خود را داشته باشند که عموما هم دارند. ما امیدواریم و انتظار داریم موارد اندک هم به این شکل پیش نرود.

ترابی همچنین شرح داد: نتیجه آنالیز اجرای پلی بک حمید هیراد در کنسرت شیراز به مرجع صدور مجوز اعلام شد. ما در اطلاعیه ای که به رسانه ها فرستادیم، نگفتیم نتیجه آنالیز را از رسانه های عمومی اعلام می کنیم. این آنالیز به سرعت انجام شد.

او با بیان اینکه هدف از همه این کارها اصلاح روند امور است، گفت: به نظرم گروه هایی که چنین اتفاقی برایشان رخ می دهد متوجه می شوند که هزینه اینگونه مسائل خیلی بیشتر از فواید احتمالی آن است.

ترابی همچنین اظهار کرد: هدف ما این بود گروهی که اولین گروه نیست و احتمالا آخرین گروه هم نخواهد بود [که پلی بک اجرا می نماید] یک طرفه و یک سویه تحت فشار شدید قرار نگیرد.

مدیرکل دفتر موسیقی اظهار کرد: ما در حدی واکنش نشان دادیم که احساس کردیم مسائل را رفع می نماید و جلو این روند را می گیرد و برای آن به شکل رسمی اقدام کردیم.

ترابی در پاسخ به اینکه گفته می گردد یکی از مسوولان اداره ارشاد استان فارس اظهار نموده قرار است اجرای رایگان به جبران اجرای پلی بک هیراد در همان شهر برگزار گردد، ترجیح داد اظهارنظری نکند و گفت که در جریان چنین موضوعی نیست.

به گزارش خبرنگاران، تابستان سال جاری برخی رسانه ها مطالبی را مبنی بر اجرای پلی بک حمید هیراد در کنسرتش منتشر کردند؛ چندی بعد دفتر موسیقی وزارت ارشاد وارد عمل شد و در اطلاعیه ای گفت تمامی فیلم ها و مدارک مربوط به اجراهای کنسرت اخیر حمید هیراد آنالیز می گردد و بر اساس نتیجه به دست آمده از این آنالیز تصمیم گیری می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2535

به "شرح مدیرکل دفتر موسیقی درباره ماجرای حمید هیراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مدیرکل دفتر موسیقی درباره ماجرای حمید هیراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید