جذاب ترین خودرو های مفهومی نمایشگاه فرانکفورت

به گزارش بلاگ پو، روزنامه جام جم: نمایشگاه خودروی فرانکفورت که از 21 شهریور در آلمان در حال برگزاری است این روز ها با معرفی چند نمونه از جذاب ترین خودرو های مفهومی خبرساز شده است. خودرو های مفهومی (کانسپت) اصولا به خودرو هایی گفته می گردد که خودروسازان مشهور و معتبر دنیا می سازند تا از یک سو توان فنی خود را در طراحی های آینده نگرانه خودرو به رخ رقبا بکشند و از سوی دیگر با دریافت بازخورد های منتقدان و مشتریان، برای معین جهت آینده تولیدات خود برای بازار قلق گیری نمایند.

جذاب ترین خودرو های مفهومی نمایشگاه فرانکفورت

کوششی که برای طراحی این خودرو ها می گردد و فناوری هایی که در راستا فراوری آن ها به وجود می آید در آینده نزدیک در فراوریات این خودروسازان دیده می گردد و در بلندمدت با تصحیحات و ارتقا هایی در محصولات آینده این خودروسازان جای خود را باز می نماید. در واقع فراوری خودرو های مفهومی، همچون زدن تیری با دو نشان است که هم به نفع فراوری فناوری های کاربردی برای محصولات فعلی است و هم ذائقه مشتریان و بازار را می سنجد؛ چه آن که خودرو های مفهومی زیادی هم در یک قرن اخیر فراوری شده که با عدم استقبال مشتریان در نمایشگاه ها، مهندسان را به این نتیجه رسانده که نباید آن نوع طراحی ها را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه پنج نمونه از جذاب ترین خودرو های مفهومی را آنالیز می کنیم که همین روز ها در فرانکفورت توجه بازدیدنمایندگان را به خود جلب نموده است. نمایشگاه خودروی فرانکفورت تا 31 شهریور میزبان بازدیدنمایندگان است. پنجشنبه هفته آینده در همین صفحه به معرفی چند خودروی سواری و شاسی بلند از خودروسازان معتبر می پردازیم که به زودی قرار است راهی بازار گردد. برای اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه سال جاری سری به وبگاه رسمی نمایشگاه به نشانی اینترنتی www.iaa.de بزنید.

ون ال سی وی (LCV VAN)

یکی از خودروسازان لندن نشین که مالکیت آن را شرکت جیلی چین در اختیار دارد، محصول مفهومی خود را که خودرویی تجاری و سبک محسوب می گردد، روانه نمایشگاه سال جاری نموده است.

این خودرو که شباهت فراوان به نمونه ونی دارد که در لندن به عنوان تاکسی استفاده می گردد، مانند نسل قبلی خود از قلب تپنده ای استفاده می نماید که محصول شرکت ولوو است. این سیستم یک موتور 5/1 لیتری بنزینی در کنار موتور الکتریکی است که مجموعه توان باتری آن 31 کیلووات ساعت ذکر شده است.

هنگام کار هر دو موتور، ال سی وی می تواند 607 کیلومتر پیمایش داشته باشد و در حالت تمام الکتریکی این میزان به 120 کیلومتر کاهش می یابد.

تاکنون جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده و باید تا زمان عرضه آن در سال آینده منتظر بمانیم. اما مالکان شرکت ال ای سی وی (LEVC) ادعا می نمایند ون جدید به اندازه خودرو های لوکس راحت است و از سامانه های ایمنی فعال متنوعی بهره می برد و همچنین به بالاترین استاندارد های ایمنی تصادف در دنیا مجهز شده است.

جورج هافمن، مدیرعامل ال ای سی وی می گوید: حمل ونقل شهری آینده پیش از این تغییرات سریعی را تجربه نموده و ما هم فرصتی طلایی برای ارائه محصولی جدید به بازار داریم. تقاضای زیادی برای ون های تجاری بدون آلایندگی و میان سایز وجود دارد و ال سی وی ما نیز راه حلی عالی برای شرکت های حمل ونقل است. این ون جدید خودرویی بادوام، قابل اعتماد، کم مصرف، کم هزینه و باکیفیت است. هدف ما نیز این است که در فهرست خودرو های تجاری سبز پیشروی بازار اروپا جایگاه خوبی داشته باشیم.

مرسدس بنز ای. کیو. اس مفهومی (EQS Concept)

این خودرو که نشانه ای از شکل و شمایل خودرو های لوکس آینده جاده هاست از ظاهری ساده، اما گیرا بهره می برد که درون کابین آن سرشار از فناوری های نوین است.

این خودروی الکتریکی از مجموعه باتری صد کیلووات ساعتی استفاده می نماید و پیشرانه ای با قدرت 476 اسب بخار دارد. سازندگان این خودرو ادعا می نمایند شتاب صفر تا 100 این خودرو کمتر از 5/4 ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین با هر بار شارژ، ای. کیو. اس می تواند 700 کیلومتر پیمایش راستا داشته باشد.

از جمله ویژگی های ظاهری این خودرو می توان به چراغ های جلوی دیجیتالی آن اشاره نمود که هر کدام به ماژول های لنز هالوگرافیک مجهز بوده و با استفاده از کمربند های نوری باعث ایجاد ترکیب نوری ای می گردد که تقریبا هیچ محدودیتی ندارد. این فناوری محصولی است که قرار است در محصولات آینده مرسدس بنز به کار گرفته گردد.

در طراحی قسمت عقب این خودرو خلاقیت نوآورانه ای انجام شده و 229 ستاره با نور جداگانه جاگذاری شده است. جلوپنجره ای. کیو. اس نیز با استفاده از همین قاعده از 118 لامپ جداگانه ال ای دی بهره می برد که سبب شده چهره ای سه بعدی به این خودرو ببخشد. داخل کابین این خودرو نیز شبیه قایق های لوکس است و روکش جایگاه های آن از نوعی چرم مصنوعی خاص پوشیده شده است. جنس بدنه این خودرو نیز از میکروفیبر دینامیکی سفید باکیفیت بوده که جذابیت فوق العاده ای ایجاد نموده است. همچنین سقف آن نیز ترکیبی از پلاستیک بازیافتی بوده که از زباله های دریا ها ساخته شده است.

آئودی اِی آی تریل (Audi AI:Trail)

اِی آی (Al) تریل کواترو خودروی آفرود الکتریکی است که از سوی شرکت آئودی در نمایشگاه فرانکفورت 2019 عرضه شد و با ظاهری شبیه خودرو های فیلم های علمی-تخیلی، پیش نمایشی از تغییرات طراحی شاسی بلند های آینده این خودروساز مطرح آلمانی است. این خودرو چهارمین عضو خانواده خودرو های مفهومی ای آی آئودی است که اولین نمونه آن سال 1396/ 2017 معرفی گردید.

این خودرو از یک موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 429 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر بهره می برد که نیروی فراوری شده به صورت مستقل به چرخ ها منتقل می گردد. در این خودرو دیگر خبری از دیفرانسیل و اجزای وابسته به آن نیست. این خودرو در هر مرتبه شارژ می تواند بین 400 تا 500 کیلومتر در جاده های استاندارد و تا 250 کیلومتر در راستا های خارج از جاده حرکت کند.

طبق اعلام سازندگان، حداکثر سرعت این خودرو نیز 130 کیلومتر در ساعت است. سقف این خودرو کاملا از شیشه ساخته شده و در داشبورد آن نیز اثری از صفحات نمایشی نیست و راننده می تواند تمام فرآیند های کنترلی خودرو را روی گوشی تلفن هوشمند خود کنترل کند. از بارزترین تجهیزات به کار برده شده در این خودرو استفاده از پنج پهپاد است که می توانند با به پرواز درآمدن و با استفاده از لامپ های ال ای دی راستا تاریک مورد نظر راننده را در شب روشن نمایند! همچنین راننده می تواند تصاویر گرفته شده از این پهپاد ها را با استفاده از گوشی تلفن همراه خود تماشا کند.

هیوندای ای وی 45 مفهومی (Hyundai 45 EV Concept)

این خودروساز بزرگ کره ای هم کوشش نموده است تا از غافله عقب نمانده و محصولی در سبد پرچمداران نمایشگاه فرانکفورت 2019 بگنجاند. مدل 45evokee یا EV که یک خودروی مفهومی است از بزرگ ترین محصول تاریخ هیوندای که نوعی کوپه مفهومی بود و در سال 1353/ 1974 رونمایی شد و عدد 45 نیز به افتخار گذشت 45 سال از زمان عرضه آن انتخاب شده است.

همچنین عدد 45 در میزان زاویه بخش جلو و عقب این خودرو نیز به کار رفته و سبب ایجاد طرح الماس مانندی شده که گویا قرار است زبان طراحی آینده تمام محصولات این خودروساز باشد. علاوه بر این، هیوندای کوشش دارد میزان آینده نگری خود را در ساخت محصولات الکتریکی و میزان به کارگیری فناوری های خودران در قالب این محصول به نمایش بگذارد. کابین این خودرو منحصر به فرد است و به دلیل خودران بودن کوشش شده تا فضایی آرام بخش را با استفاده از طرح های مینیمالیستی و ترکیب چوب، پارچه و چرم برای سرنشینان ایجاد کند.

ب ام و کانسپت 4 (BMW Concept 4)

ب ام و نیز در نمایشگاه فرانکفورت 2019 با معرفی کانسپت 4 به استقبال نسل جدید محصولات ام 3 (M3) و ام 4 (M4) آمده است. این خودرو محصولی است که کوشش دارد نشان دهد زبان طراحی نسل جدید سری 4 تا چه اندازه می تواند با تغییر و تحول همراه باشد. در این نمونه جلوپنجره خودرو آن قدر بزرگ شده که دو کودک به راحتی می توانند از آن عبور نمایند.

این طراحی غیرمعمول آن قدر نظر منتقدان را به خود جلب کرد که سازندگان و طراحانش را وادار به صدور بیانیه کرد. آن ها اعلام کردند جلوپنجره عمودی این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با ابعاد نمای جلو داشته و در کنار آن نیم نگاهی نیز به مدل های کلاسیکی مانند 358 و سی اس آی 3 (CSI3) داشته است.

ب ام و در طول نمایشگاه از اعلام ویژگی های فنی کانسپت 4 خودداری نموده است، اما بعید به نظر نمی رسد که ام 3 و ام 4 به احتمال قوی از موتور 6 سیلندر 0/3 لیتری توئین توربویی بهره خواهد برد که در نمونه های قبلی ایکس 3 ام (X3M) و ایکس 4 ام (X4M) به کار گرفته شده بود و 473 اسب بخار قدرت دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16745

به "جذاب ترین خودرو های مفهومی نمایشگاه فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین خودرو های مفهومی نمایشگاه فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید