درگیری شدید ارتش سوریه با تروریستها، تکفیری ها می گریزند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، منابع سوری از درگیری های سنگین میان ارتش سوریه و تروریست ها در شمال غرب سوریه خبر دادند.

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریستها، تکفیری ها می گریزند

بر اساس این گزارش؛ در این درگیری ها که در استان ادلب در شمال غرب سوریه میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها جریان دارد تا به امروز بیش از 38 تروریست به هلاکت رسیده اند.

سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری که مقر آن در لندن قرار گرفته است خاطرنشان کرد که در این درگیری ها 23 نفر از نیروهای ارتش سوریه هم کشته شده اند.

این در حالی است که حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در معره النعمان و سراقب در شمال غرب سوریه ادامه دارد.

یک منبع میدانی سوری خاطرنشان کرد: ارتش سوریه پس از نبرد سنگین با تروریست های اجناد قفقاز و هیئت تحریر الشام تل الشیح راهبردی را به کنترل خود درآورده است.

با تسلط ارتش سوریه بر این بلندی، خطوط امداد تروریست ها در حومه معره النعمان در جنوب شرق ادلب زیر آتش ارتش سوریه قرار می گیرد.

به گفته این منبع حملات هوایی جنگنده های سوری و روسی به خطوط امداد تروریست ها سبب شده است که نیروهای ارتش سوریه با آسانی به پیشروی ادامه دهند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه سه روستای جدید در حومه ادلب آزاد نموده اند و به چند کیلومتری مرکز مراقبت ترکیه در شرق ادلب رسیده اند.

بر اساس این گزارش؛ روستاها و شهرک های سحال، بریصه و ابوحبه در جنوب شرق ادلب از لوث تروریست ها آزاد شده است و درگیری ها هم اکنون در محور شهرک الصرمان که ارتش ترکیه در آن مرکز دیده بانی دارد، جریان دارد.

منبع نظامی سوری خاطرنشان کرد: سرعت پیشروی های ارتش سوریه در منطقه به علت درهم شکستن خطوط دفاعی و استحکامات تروریست هاست که با تسلط ارتش سوریه بر بلندی تل الشیح اتفاق افتاده است. جنگنده های سوری و روسی در محور شهرک الصرمان تجهیزات و ستون تروریست ها را در حال حرکت به سمت گروههای تروریستی برای پشتیبانی آنها بود را هدف قرار دادند که 6 خودرو تروریست ها منهدم شد.

این در حالی است که منابع سوری ساعاتی قبل اعلام نموده بودند که ارتش سوریه بر شهرک راهبردی ام جلال در حومه جنوب شرقی ادلب پس از نبرد سنگین با تروریست های اجناد قفقاز و جبهه النصره مسلط شده است.

یک منبع امنیتی سوری اعلام نموده بود که این پیشروی ارتش سوریه پس از آتش سنگین علیه مواضع تروریست ها اتفاق افتاده است.

این شهرک یکی از مهمترین مناطق تحت کنترل تروریست های اجناد قفقاز در حومه جنوب شرقی ادلب به ویژه حومه معره النعمان محسوب می گردد.

همزمان ارتش سوریه یورش تروریست ها داعش به محور وادی الضبیات در حومه میدان نفتی الهیل در حومه شرقی حمص را دفع کرد.

جنگنده های سوری هم خطوط امداد رسانی تکفیری ها را بمباران کردند.

ارتش سوریه ضمن درهم شکستن یورش تکفیری ها، شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند.

شادی مدانات کارشناس و تحلیلگر سوری درباره عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب گفت: شرایط بیش از هر زمان دیگری برای رقم زدن سرنوشت نبرد ادلب و آزادسازی آن از لوث تروریست ها مهیا شده است.

وی اضافه کرد: ساعت صفر برای نبرد ادلب آغاز شده است و ارتش سوریه به تاکتیک های هوشمندی برای جمع کردن تروریست ها در ادلب و غلبه بر آنها در آنجا روی آورده است.

این کارشناس تاکید نمود: واشنگتن و آنکارا قبلاً با یکسره ساختن کار تروریست ها مخالفت نموده اند به ویژه ترکیه که به موفقیت خواب های آمریکا امید زیادی بسته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18030

به "درگیری شدید ارتش سوریه با تروریستها، تکفیری ها می گریزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شدید ارتش سوریه با تروریستها، تکفیری ها می گریزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید