راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک استایل گوتیک

به گزارش بلاگ پو، یکی از ساختارشکنانه ترین استایل های موجود در دنیا، استایل گوتیک است که در سال های اخیر وارد دنیای فشن و مد شده و هواداران خاص خود را پیدا نموده است. این استایل در عین دارا بودن ظرافت ویکتوریایی و وینتج کاملا مدرن است. همراه ما در مجله خبرنگاران باشید تا در این مقاله به استایل گوتیک بپردازیم و ویژگی های این استایل را برایتان معرفی کنیم.

راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک استایل گوتیک

استایل گوتیک چیست؟

در اواخر دهه 1990 و اوایل سال 2000، خرده فرهنگ گوتیک متشکل از افرادی بود که از جامعه متمایز بودند، لباس های تیره و گشاد می پوشیدند و از فروشگاه های خاص خرید می کردند. اما امروزه دید عمومی نسبت به این خرده فرهنگ عوض شده و سبک لباس پوشیدن گوت ها هم در دنیا مد ترند شده است.

خرده فرهنگ گوت یا گات (Goth Subculture) خرده فرهنگی است که در اوایل دهه 1980 میلادی در انگلستان و توسط هواداران سبک موسیقی گوتیک شروع شده است. این سبک موسیقی که از شاخه های موزیک پست پانک بود با گسترده شدن مجبوبیتش از پست پانک فاصله گرفت و به سبکی کاملا مستقل تبدیل شد. به تدریج جنبش گوتیک از موسیقی فراتر رفت و بر ادبیات، هنر، سینما و مد هم تأثیر گذاشت.

این خرده فرهنگ تحت تأثیر ادبیات گوتیک قرن نوزدهم است و از استایل های ویکتوریایی هم تأثیر گرفته است. در دوره ویکتوریا خانم ها در مراسم و تشریفات لباس هایی می پوشیدند که شامل کرست، دامن های طبقه طبقه و پرچین بود و از تورهای فراوان برای دوخت آن استفاده شده بود، آقایان هم در این دوره کت های بلند مشکی بر تن می کردند.

فرهنگ گوتیک، مثل بسیاری از جنبش ها، سعی بر به چالش کشیدن هنجارهای اجتماعی دارد. در واقع گوتیک از هیچ نظم و ترتیبی تبعیت نمی کند. استایل گوتیک هم همین اصول را دارد و از زیبایی خاصی برخوردار است. این استایل ساختارشکن، ویژگی های خاصی دارد که با رعایت آن ها می توانید بسیار خاص و منحصر به فرد به نظر برسید.

  • راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک استایل مینیمال

ویژگی های اصلی استایل گوتیک

رمزآلود بودن یکی از ویژگی های اصلی این استایل است؛ از همین رو رنگ مشکی در این استایل بسیار دیده می گردد. معمولا در سبک گوتیک، مو، استایل و آرایش به رنگ مشکی و پوست رنگ پریده و سفید است، اگرچه مشکی رنگ غالب این استایل است اما گاهی از رنگ های تیره دیگری همچون بنفش تیره، قرمز جگری یا قرمز اسکارلت، دودی و طیف های مشابه هم در این استایل استفاده می گردد.

اگر می خواهید آیتم های گوتیک را انتخاب کنید و به سبک گوتیک لباس بپوشید، مجبور نیستید که تمامی آیتم های استایل تان را به رنگ مشکی انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید پیراهن بنفش تیره ای که با گل دوزی مشکی رنگ و تورهای مشکی تزیین شده بپوشید و استایلی بسیار جذاب و خاص داشته باشید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که رنگ های براق و روشن، به هیچ وجه نباید در سبک گوتیک استفاده شوند.

از دیگر مشخصات استایل گوتیک می توان به استفاده از پارچه های چرمی، مخمل، ساتن، اطلس، توری و گیپور اشاره نمود. برای لباس خانم ها، استفاده از تور هایی که به صورت پف بایستد کاربرد فراوانی دارد، در حالی که لباس آقایان معمولا از چرم و یا مخمل است.

استایل گوتیک زنانه

استفاده از انواع و اقسام سگک ها و مهره ها در لباس های گوتیک زنانه بسیار رایج است. به عنوان مثال می توانید یک تونیک مشکی با سگک های نقره ای و تزیین های توری ظریف مشکی بپوشید و یک استایل گوتیک زنانه بی نظیر بسازید.

ست دامن و کرست هم یکی از جذاب ترین ترکیب های زنانه در سبک گوتیک است. کرست ها و دامن های گوتیک را می توان با انواع فلزات و سگگ های عظیم، پارچه های اطلس مرغوب و تور تزیین کرد. هم چنین می توانید دامن گوتیک را به شکل تکی بهره ببرید و آن را با تاپ ها و یا شومیز های تیره ست کنید و استایلی جذاب بسازید. دامن هایی که قسمت پایینی آن ها از جنس تور است برای استایل گوتیک بسیار مناسب هستند.

علاوه بر ست های کرست و دامن، می توانید به سراغ پیراهن های کمرکرستی هم بروید، این پیراهن ها هم مانند دامن ها و دیگر آیتم های گوتیک با انواع مهره های فلزی، سگک ها و تورهای ظریف تزیین می شوند و به دلیل ساختارشان در بدن بسیار خوش فرم دیده می شوند.

از دیگر آیتم های پرهوادار و جذاب در سبک گوتیک زنانه می توان شلوارهای توری چرمی را نام برد، این شلوارها را می توانید با انواع بلوزها، تاپ ها و پیراهن های گوتیک ست کنید و استایلی بسیار خاص و چشم گیر بسازید؛ استایلی که هم یاد آور ویژگی های مرموز عصر ویکتوریاست و هم بسیار مدرن است.

  • هر آنچه باید درباره استایل مونوکروم و این سبک لباس پوشیدن بدانید

استایل گوتیک مردانه

برای استایل گوتیک مردانه اگر خواستید به سراغ آیتم های کژوال بروید، شلوار جین مشکی و شلوار چرم بهترین گزینه های ممکن هستند، فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است شلوارتان تنگ و چسبان باشد. در صورتی که دوست دارید استایل تان خاص تر باشد، بهتر است به سراغ کت و شلوارهای گوتیک بروید.

کت و شلوارهای گوتیک یکی از جذاب ترین آیتم های این استایل هستند. در طراحی و دوخت این کت و شلوارها از پارچه های نفیس و ظریقی مثل ابریشم، مخمل، اطلس و یا چرم استفاده می گردد. برخی اوقات در طراحی کت و شلوار های گوتیک از گل دوزی با رنگ های تیره هم استفاده می گردد تا جلوه ای وینتج و جذاب به این کت و شلوارها بدهد. علاوه بر گل دوزی های ظریف و جذاب گاهی از دکمه ها، فلزات و سگگ های مختلف هم در این کت و شلوارها استفاده می گردد.

کت های بلند هم یکی از آیتم های مردانه استایل گوتیک هستند. بسته به سلیقه تان می توانید کت های بلند ساده یا طرح دار را انتخاب کنید. کت های بلند گوتیک معمولا از پارچه های نفیس دوخته می شوند و در برخی از این کت ها از تزیینات چرم یا فلز استفاده می گردد. کت های دنباله دار استایل شما را بسیار جذاب و خاص می نمایند.

اگر می خواهید استایل مجلسی تان شبیه به سبک گوتیک گردد، می توانید به همراه کت و شلوار مشکی تان، پیراهن، جلیقه، کراوات یا دستمال گردن بنفش تیره و براق بپوشید. جلیقه های گوتیک هم بسیار متنوع هستند؛ بسته به سلیقه تان می توانید این جلیقه های جذاب را انتخاب کنید و آن ها را همراه با کروات و یا دستمال گردن ست کنید و بپوشید. در انتخاب پیراهنی که زیر کت تان می پوشید هم می توانید علاوه بر مشکی به سراغ زرشکی، بنفش تیره و یا سفید هم بروید.

در فصل زمستان استفاده از انواع هودی ها با طرح های گوتیک هم برای خانم ها و هم برای آقایان در کنار شلوارهای چرمی و یا جین تیره یکی از ترکیب های مدرن و جذاب گوتیک است که در چند سال اخیر بسیار پر هوادار بوده است.

کفش ها

کفش های پاشنه بلند با پاشنه های عجیب و خاص و یا مدل ویکتوریایی برای خانم ها و چکمه های براق و سیاه و همچنین پوتین های نظامی هم برای خانم ها و هم برای آقایان در استایل گوتیک مورد استفاده قرار می گیرند. انواع سگگ ها، زنجیر های ظریف و تزیینات فلزی در طراحی کفش های گوتیک بسیار کاربرد دارند. کفش های گوتیک معمولا به رنگ مشکی طراحی می شوند اما علاوه بر رنگ مشکی، این کفش ها گاهی به رنگ های تیره ای همچون دودی، بنفش تیره و ارغوانی و زرشکی هم طراحی می شوند.

اکسسوری ها

اکسسوری ها در استایل گوتیک اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که تکمیل نماینده این استایل هستند. اکسسوری های گوتیک به خوبی با فضای رمزآلود و سردی که ویژگی شاخص این استایل است هماهنگ هستند. در سبک گوتیک، فقط از زیورآلات سفید رنگ مانند نقره و پلاتین استفاده می گردد و طلای زرد صندلیی در این استایل ندارد. اژدها، جمجمه، رز، گربه سیاه، خفاش و اژدها، از طرح های محبوب زیورآلات گوتیک هستند.

برای آقایان انگشترهای متنوع و زمخت با طرح های گوتیک، گردنبندهای گوتیک زمخت و زنجیرهای ضخیم از جمله اکسسوری هایی هستند که استایل مردانه گوتیک را تکمیل می نمایند. به جای ساعت مچی بهتر است از ساعت های جیبی بهره ببرید.

برای خانم ها انواع گوشواره، گردنبند و انگشتر نقره یا پلاتین با طرح های گوتیک پیشنهاد می گردد. علاوه بر این، آیتم هایی مثل دستکش های بلند اپرایی و همچنین چوکر ها در استایل زنانه گوتیک اهمیت بسیار زیادی دارند. چوکر ها محبوب ترین اکسسوری زنانه در آیتم گوتیک هستند که در چند سال اخیر وارد چرخه مد شده اند و در سایر استایل ها هم صندلی خود را پیدا نموده اند. چوکر هایی که با تور، چرم و انواع مهره های فلزی و سگک ها تزیین شده اند استایل تان را تکمیل می نمایند و جلوه ای بسیار چشم گیر و جذاب به ظاهرتان می دهند.

جوراب شلواری های توری هم یکی از آیتم های مهم در استایل زنانه گوتیک هستند. این جوراب شلواری های توری مشکی با طرح های مختلف را می توانید با بوت های بلند گوتیک و پیراهن های کمرکرستی ست کنید و استایلی جذاب بسازید. علاوه بر جوراب شلواری های توری مشکی، چترهای توری و بادبزن های مشکی هم جلوه جذابی به استایل تان می دهند.

کمربند ها هم از جمله اکسسوری های مهم در استایل گوتیک محسوب می شوند که هم برای آقایان و هم برای خانم ها کاربرد دارند. کمربندهای گوتیک معمولا چرمی هستند و با زنجیرها و سگگ ها و مهره های فلزی تزیین شده اند.

  • استایل بوهو چیست و چگونه در زمستان به سبک بوهو لباس بپوشیم؟

آرایش به سبک گوتیک

آرایش اسموکی اصلی ترین بخش استایل گوتیک است و خط چشم و سایه مشکی و رژلب قرمز و سیاه، عناصر اصلی آرایش گوتیک هستند. لاک مشکی هم یکی دیگر از المان های آرایش گوتیک محسوب می گردد. در آرایش گوتیک موها معمولا به رنگ مشکی است اما اخیرا هواداران سبک گوتیک از رنگ موهای بنفش، آبی و نقره ای هم در آرایش موهایشان استفاده می نمایند. از آنجایی که پوست تان باید در آرایش گوتیک روشن و رنگ پریده باشد، بهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن بهره ببرید.

موی چتری در استایل خانم ها و موی بلند در استایل آقایان از دیگر مشخصات محبوب در این استایل است. تتو و پیرسینگ هم از دیگر مشخصات سبک گوتیک در دنیا محسوب می شوند.

سخن آخر

اگر به استایل گوتیک علاقه مندید اما جسارت استفاده از برخی المان های این استایل را ندارید هیچ اشکالی ندارد؛ شما می توانید مطابق با سلیقه تان از آیتم های گوتیک بهره ببرید، به عنوان مثال شما حتما مجبور به استفاده از لاک و رژ مشکی نیستید و به جایش می توانید از رژ لب قرمز هم بهره ببرید. یا اگر استفاده از سگگ ها و مهره های فلزی زیاد در استایل تان را دوست ندارید، می توانید تنها به استفاده از تزیینات توری و چرمی بسنده کنید. استایلی متعادل برای خودتان بسازید و حس خوبی نسبت به ظاهرتان داشته باشید.

منبع: vocal

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجی استایل
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45516

به "راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک استایل گوتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک استایل گوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید