رایزنی فرهنگی لازمه فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر صادرات کالاهای فضای مجازی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: اقتصاد فرهنگ باید در حو زه رایزنی های فرهنگی جدی تر گرفته گردد زیرا فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی با رایزنی ها شکل می گیرد.

رایزنی فرهنگی لازمه فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی خبرنگاران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی شامگاه گذشته در نشست فعالان فضای مجازی با اشاره به موضوع نشر کتاب های دیجیتال گفت: وضعیت نشر دیجیتال باید راستا رو به رشد در پیش بگیرد و حمایت بیشتری گردد، گام های زیادی در این راستا طی شده و در نمایشگاه کتاب سال جاری نیز ناشران دیجیتال حضور خوبی پیدا کردند. همچنین رهبر معظم انقلاب هم در دیدارشان از این نمایشگاه از این بخش بازدید ویژه کردند.

وی ادامه داد: اینکه پاره ای از حمایت های یارانه ای از این حوزه صورت بگیرد در دستور کار ما است، البته مقاومت هایی از سوی حوزه های سنتی تر وجود دارد که طبیعی است اما باید به یک هم افزایی بین حوزه سنتی و مدرن برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صادرات آموزش های هنری گفت: آموزش های هنری ظرفیت های داخلی و خارجی خوبی دارد و پیشرفت ما در بسیاری از حوزه ها از سوی اساتید زیاد است که می تواند در بازار خارجی تاثیر بگذارد. برای نمونه فرصت هایی که ما در حوزه کارتون کتاب پیدا نموده ایم مساله قابل توجهی است و به وسیله آموزش های دیجیتال آنلاین که کم هم نیست فرصت های خوبی داریم.

صالحی در خصوص حوزه خیرین نیز تاکید نمود: تنها ساختمان سازی فیزیکی را در این بخش نباید محور قرار داد، ما در حال حاضر در سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال اقتصاد فرهنگ هستیم زیرا این سازمان می تواند فرصت هایی را ایجاد کند که از وقف و واقفین در حوزه فضای مجازی استفاده بیشتری کرد.

وی اضافه نمود: حوزه واقفین فضای مجازی باید گسترده تر گردد، متاسفانه وقف ما هنوز در حالت فیزیکی سنتی به سر می برد و برای اینکه بتوانیم وقف را در بخش فضای مجازی جابیاندازیم کارهای جدی انجام شده است.

صالحی در خصوص حوزه رگولاتوری و پلتفورم محتواها نیز توضیح داد: در این بخش مرکز فناوری دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای بسیاری نموده است، اما در بخش فراوری محتوا و تنظیم نظارتی محتوا بیشتر باید کار کرد هرچند در نقشه های اولیه هستیم اما اگر کار خو د را خوب انجام دهیم اتفاقات خوبی در آینده رخ می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: یکی از حوزه هایی که می توان برای آن گفت وگو کرد صادرات کالاهای فضای مجازی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات است، اقتصاد فرهنگ باید در حو زه رایزنی های فرهنگی جدی تر گرفته گردد زیرا فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی با رایزنی ها شکل می گیرد، بنابراین باید در فرصت های مختلف در داخل و خارج کارهای بهتری فراهم گردد، البته این نقص در سازمان فرهنگ و ارتباطات همچنان وجود دارد و این سازمان به خوبی در این بخش ورود پیدا ننموده است.

صالحی با اشاره به موضوع حق انتشار اضافه نمود: در دو سه دهه قبل حق انتشار به شکل دیگری تعریف می شد اما امروز فضای این موضوع عوض شده است، فراوریات فضای مجازی، کتاب و تصویرسازی در معرض کپی قرار گرفته است و این فضای کار را سخت نموده است، در این بخش در حوزه مالکیت فکری که در مجلس است ورود پیدا کره ایم و حتما از راه های دیگر نیز از این بخش حمایت خواهیم کرد.

وی در خاتمه گفت: مشاوره تیم های شناسایی برای کسب و کارهای هنری فضای مجازی باید صورت بگیرد، صنایع خلاق و ارزش اضافه نموده در این بخش در تعامل با فضای مجازی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، البته از مشاوران فعال فضای مجازی باید در این بخش مشورت بگیریم تا زمینه های این بخش را بتوانیم پدید بیاوریم.

فراهنگ**3009** 9053

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5370

به "رایزنی فرهنگی لازمه فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی فرهنگی لازمه فرصت سازی برای اقتصاد فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید