رونق صنعت گردشگری به تقویت اقتصاد و فراوری یاری می نماید

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری از جمله صنایع دستی و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می تواند با توجه به بحران کمبود آب در کشور، بهبود دهنده بخش اقتصاد و فراوری کشور باشد.

رونق صنعت گردشگری به تقویت اقتصاد و فراوری یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان در کارگروه گردشگری شهرستان کهنوج، اضافه کرد: جنوب استان دارای طبیعت بکر و ظرفیت های بسیار خوب گردشگری است که می توان با ایجاد زیرساخت های لازم تعداد کثیری از گردشگران را به این منطقه جذب کرد.

او تغییر نگاه دستگاه ها و نهادهای دولتی نسبت به گردشگری؛ حمایت و ارائه طرح های تشویقی به سرمایه گذاران بخش گردشگری را لازم و ضروری دانست و گفت: با ایجاد این ساختارها انگیزه سرمایه گذاران برای فعالیت در صنعت گردشگری بیشتر خواهد شد.

فرخی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان قطب کشاورزی کشور است و ظرفیت راه اندازی گردشگری کشاورزی را دارد، گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، عرضه و نمایش محصولات کشاورزی و آداب و رسوم مردم این منطقه می تواند زمینه حضور گردشگر را فراهم آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توضیح داد: جنوب استان کرمان این ظرفیت را دارد که قطب تهیه محصولات صنایع دستی حصیری باشد چرا که امکانات و مواد اولیه این نوع صنایع دستی در این شهرستان به صورت انبوه و رایگان وجود دارد.

او با بیان اینکه حصیر بافی احتیاج به نوآوری و خلاقیت دارد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با حضور و همکاری مشخص های مالی و سرمایه گذاران این منطقه و همچنین راه اندازی کارگاههای حصیربافی زمینه اشتغال و جذب توریسم را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه به فعالیتهای مرمتی این شهرستان اشاره و بیان نمود: کارگاه مرمت قلعه کهنوج از نیمه دوم اسفندماه جاری راه اندازی می گردد.

او اضافه کرد: این اداره کل آمادگی لازم جهت راه اندازی موزه های مشارکتی با همکاری ادارات، نهادهای دولتی و بخش خصوصی جنوب استان را دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4769

به "رونق صنعت گردشگری به تقویت اقتصاد و فراوری یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گردشگری به تقویت اقتصاد و فراوری یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید