سردشت صاحب سایت گردشگری می شود

به گزارش بلاگ پو، شهردار سردشت گفت: یک سایت گردشگری با عنوان هه واری شار به مساحت 35 هکتار در این شهرستان احداث می شود.

سردشت صاحب سایت گردشگری می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کامل رسولی، شهردار سردشت در استان آذربایجان غربی، شنبه 6 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح مطالعاتی سایت گردشگری که در ضلع شمال شرقی شهر سردشت احداث می شود، آغاز شده است.

رسولی افزود: بر اساس ماده 22 قانون هوای پاک مصوب هیأت دولت، منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف به همکاری با شهرداری است تا در واگذاری اراضی برای افزایش سرانه فضای سبز تا مقدار 15 مترمربع اقدام شود.

وی اظهار داشت: در این راستا واحد تدوین پروژه شهرداری سردشت با در نظر دریافت کلیه اصول و شرایط زیست محیطی به مطالعات طرح سایت گردشگری و جنگلی در ضلع شمال شرقی شهر اقدام کرده است که با واگذاری و ساخت این سایت در سطح 35 هکتار نصف سرانه استاندارد تامین می شود.

شهردار سردشت گفت: با گذشت 90 سال از قدمت شهر سردشت سرانه فضای سبز این شهر کمتر از یک مترمربع است درحالی که بر اساس ضوابط شهرسازی باید حداقل این میزان هشت مترمربع باشد.

وی افزود: از سال 1386 کار مطالعاتی آن در 6 مرحله انجام شد که کمیته فنی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی هر بار به دلایلی آن را رد می کرد تا اینکه بند (ج) ماده 147 آن را منسوخ شد.

رسولی افزود: هم اکنون پس از 13 سال بر اساس ماده 22 قانون هوای پاک مجددا مطالعات این طرح تحت عنوان سایت گردشگری هه واری شار اجرا شده است که با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، فرماندار سردشت و مسئولان شهرستانی به شهرداری سردشت واگذار شده است.

وی اظهار داشت: شهر سردشت دارای 360 هکتار محدوده قانونی شهری است و محدوده مطالعات وضع موجود در طرح جامع، 520 هکتار است که ایبن فضا بدون سرانه های مکفی برای فضای سبز، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی است که مسئولان نسبت به مشخص کردن آن اهتمام جدی داشته باشند.

شهرستان مرزی سردشت با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را در خود جای داده است؛ جنگل های سردشت جزو جنگل های زاگرس شمالی است که در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم ترین گونه های گیاهی سطح جنگل های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صدگونه دیگر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24607

به "سردشت صاحب سایت گردشگری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردشت صاحب سایت گردشگری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید