سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی با تاکید بر اینکه سند تدوین شده در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه قرار بگیرد، گفت: تنها در صورت شکل گیری وفاق جمعی است که این سند می تواند تمدن نوین اسلامی را در ایران شکل بدهد.

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد

دکتر مصطفی ایزدی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب به اهمیت مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اجرایی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: انقلاب اسلامی حرکتی مبتنی بر مکتب است، نه کوشش سیاسی؛ بر این اساس ما برای جامعه خود و بشریت حرف های نو برای عرضه داریم. به عبارتی استفاده از نخبگان نوعی رسالت برای انقلاب اسلامی به شمار می رود که بر اساس آن ارزش های نو مطرح گردد.

وی در ادامه توضیح داد: مقام رهبری می فرمایند، اگر می خواهیم یک تمدن رو به افول را ببینیم، باید تمدن غرب را آنالیز کنیم. آثاری که امروزه در تمدن غرب مشاهده می گردد، نوعی نگرانی در جوامع ایجاد می نماید. بنابراین بر اساس حرکتی که در حال شکل دادن آن هستیم و مبانی ایدئولوژیکی که در اختیار داریم، ضروری است که برای آینده برنامه ریزی و طرح هایی را مبتنی بر نظریه های انقلاب اسلامی تدوین کنیم و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز با همین هدف تشکیل شده است تا افقی 50 ساله برای کشور ترسیم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی همچنین اظهار داشت: برای اینکه نتایج فعالیت های هفت ساله در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به نتیجه برسد، ضروری است نوعی فضای گفتمانی مناسب به وجود بیاید و اولین مرجع شکل گیری این فضا نیز دانشگاه ها و مجامع علمی است. در واقع اگر ما بتوانیم یک وفاقی در خصوص حرکت و نگرش آتی در مجامع علمی ایجاد کنیم، سنگ بنای مستحکمی برای حرکت دستگاه های اجرایی در استفاده از سند الگوی ترسیم شده ایجاد می گردد.

به گفته رییس اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، همانطور که رهبری نیز عنوان کردند، ضروری است موارد مرتبط با هر حوزه در این مرکز استخراج و دسته بندی گردد و براساس فضایی که معین شده است، آرمان ها و رسالت آن معین گردد تا در نهایت سندی به وجود بیاید که مورد وفاق همه امور باشد و در دستگاه های اجرایی نیز از این سند استفاده کند.

دکتر ایزدی همچنین در خصوص ضمانت اجرایی سند تدوین شده در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی دستگاه های اجرایی نیز گفت: با توجه به تجربه هایی که ما در گذشته در اسنادی نظیر سند چشم انداز توسعه در کشور داشتیم، برای ضمانت اجرایی سند تدوین شده در الگو اول اینکه باید نوعی آسیب شناسی انجام بگیرد تا وقتی به این سند مراجعه می کنیم، آرمان ها و اهداف آن معین شده باشد و معین کند در یک بازه زمانی معین چه دستگاهی چه اقدامی را باید انجام بدهد، یعنی اینکه باید مفاهیم کلان این سند به مفاهیم عملیاتی و اجرایی تبدیل گردد و وفاق ملی هم داشته باشیم و یک قوه ناظر نیز با اقتدار به اجرای آن نظارت داشته باشد. ما همانطور که در گذشته توانستیم تمدن هایی را در تاریخ شکل بدهیم، خواهیم توانست تمدن نوین اسلامی را نیز شکل بدهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2391

به "سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مورد وفاق عموم جامعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید