سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها دستاوردها را کاهش می دهد

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: با وجود مقوله هایی مانند سیاست گذاری نامناسب، عدم استقلال دانشگاه و سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها نباید از مراکز علمی انتظار دستاوردهای مطلوب داشت.

سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها دستاوردها را کاهش می دهد

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها گفت: فعالیت دانشگاه ها امروز وابسته به بودجه دولتی است که این موضوع نیز باید بازنگری گردد. به این معنی که دانشگاه ها باید استقلال داشته و خودشان با فعالیت های علمی و مالی بتوانند نه تنها خرج خود را درآورده بلکه در بسیاری از حوزه های مالی مشارکت داشته باشند که اگر این اتفاق رخ دهد فاصله دانشگاه های برتر کشور برای تبدیل شدن به یک مرکز کارآفرینی علمی به کوتاه ترین زمان ممکن خواهد رسید.

اگر دانشگاه ها حمایت شوند یک انقلاب علم و فناوری اتفاق می افتد

وی اضافه نمود: امروز با همه کمبودهای مالی و ارتباط با صنعت و زیرساخت های تحقیقاتی شاهد تحول اساسی در رشد علمی و دستاوردهای کاربردی هستیم که اگر حمایت های لازم انجام گردد یک انقلاب علم و فناوری اتفاق خواهد افتاد.

شرایط دانشگاه ها برای پوست اندازی مناسب است

ذاکری توضیح داد: اکنون شرایط دانشگاه ها برای پوست اندازی و قرار دریافت در جهت مقوله کارآفرینی مناسب است و تنها باید با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر دانشگاه ها و اختیاراتی که دارند دولت امکانات و تجهیزات مورد احتیاج را در کنار تزریق بودجه پژوهشی به مراکز علمی بدهد که با این کار سرعت رسیدن به مهارت افزایی و کارآفرینی همه دانشجویان مهیا می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25346

به "سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها دستاوردها را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز تحقیقات در هزینه کرد دانشگاه ها دستاوردها را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید