شرمن: زنان در مذاکرات هسته ای بیش از مردان وقت صرف کردند

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا در مصاحبه ای بمناسبت روز جهانی زن در باره نقش زنان دیپلمات در مذاکرات هسته ای 1+5با ایران صحبت کرد و گفت که آنان زمان بیشتری را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نسبت به مردان صرف کردند.

شرمن: زنان در مذاکرات هسته ای بیش از مردان وقت صرف کردند

این مصاحبه ازسوی تارنمایشورای روابط خارجیبه مناسبت 8 مارس(17اسفند- روز جهانی زن)با وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اجرا شده و در آن نظر وی در خصوص تاثیر زنان بر مذاکرات هسته ای جویا شده است.

شرمن گفت:هماهنگی مذاکرات با نماینده ارشد اتحادیه اروپا بود که ابتدا کاترین اشتون و سپس فدریکا موگرینی این مسئولیت را بر عهده داشتند. هلگا اشمید معاون این دو و در واقع قهرمان گمنام مذاکرات است ودیگر(مقام)زن مذاکرات من بودم.زنان بیش از مردان با هیأت مردانه ایرانی مذاکره نموده و وقت صرف کردند.

معاون سیاسی جان کری وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما ادامه داد : یک بار در جریان مذاکرات که مشغول کار روی جزئیات نهایی بودیم، تمامی وزیران ما را برای صرف شام تنها گذاشته و ما هم سر کار رفتیم. وقتی که از کار بر می گشتیم فهمیدیم که وزیران مرد گفته بودند که اگر مذاکرات را بر عهده داشتند آن را بسیار سریعتر پیش می بردند. تصمیم گرفتیم که این تنفر از زنان را نادیده گرفته و کار را به انجام برسانیم.

وی در خصوص حضور زنان در حوزه سیاست خارجی گفت: فکر می کنم که زنان در کوشش برای ایجاد صلح و امنیت بسیار موثر هستند؛ چرا که برای رسیدن به هدف متمرکز هستند. آن ها بر کسب شهرت یا به ارتقاء رسیدن تمرکز ندارند.

شرمن درمورد تحول نقش زنان در سیاست خارجی اضافه نمود:زنان در گذشته در نقش های سیاسی و در دولت حضور کم تری داشتند یا حضور نداشتند اما به مرور همه چیز تغییر کرد. زنان بیشتری وارد سیاست شدند. در دوره جان کری مقام های زن زیادی در کابینه بودند. امیدوارم این روند همینطور پیشرفت خودش را داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، شرمن چندی پیش در مصاحبه با یک رسانه سوئیسی موقعیت آمریکا درمورد توافق هسته ای با ایران را مشابه موقعیت این کشور درمورد کره شمالی دانست و گفت: در اینجا نیز دولت ترامپ تا رویارویی کامل پیش رفته است.

شرمن خروج ترامپ از برجام را اشتباه خواند و تاکید نمود: هر چند ایران یکی از بازیگران منفی در تحولات خاورمیانه است، اما تا زمانی که این کشور به برجام پایبند است، خروج از این توافق اقدام درستی نیست.

این دیپلمات بازنشسته چند ماه پیش با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی مصاحبه کرد و از توهین به ایرانیان ابراز تاسف نموده و آن را اقدامی خطرناک خواند. شرمن در جریان یکی از جلسات کمیته روابط خارجی سنا در پاسخ به یکی از سناتورها گفته بود که نیرنگ در خون ایرانیان است.

اندیشکده شورای روابط خارجی در سال 1921در آمریکا تأسیس شده و در حوزهٔ سیاست خارجی و روابط بین الملل فعالیت می نماید.اعضای آن سیاستمداران قدیمی، وزرای خارجه سابق، مقامات سابق سیا، بانکداران، وکلا و چهره های شاخص و بزرگان رسانه های گروهی هستند.

اروپام**3092**1590

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5214

به "شرمن: زنان در مذاکرات هسته ای بیش از مردان وقت صرف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرمن: زنان در مذاکرات هسته ای بیش از مردان وقت صرف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید