شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، خلیل حاجی پور مدیرعامل این شرکت از برگزاری نمایشگاه 90 اثر از 80 نقاش معاصر ایران همزمان با هفته فرهنگی شهر صدرا از 10 الی 15 آذرماه اطلاع داد.

شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می گردد

وی گفت: شرکت عمران شهر جدید صدرا به جهت تقویت هویت جمعی و توجه به امور اجتماعی، فرهنگی و هنری شهروندان شهرهای جدید و همچنین در راستای تمهید سپاس و تقدیر از رنج های فرهنگی و تلاش های گرانقدر هنری، طی اقدامی آثار برجسته نقاشان معاصر ایران را به شهر جدید صدرا آورده و در مجموعه سرزمین سبز در معرض دید هنر­دوستان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه همزمان با این نمایشگاه برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه و عکس شهروندان شهر جدید صدرا نیز معرفی می شوند اضافه کرد: نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس شهرهای جدید نیز همزمان با 17 شهر جدید کشور، در شهر جدید صدرا برگزار گردید که موفق به ثبت عکس ها و فیلم های فاخر و جذابی شد.

وی ادامه داد: در مدت زمان این فراخوان 290 اثر به دبیرخانه جشنواره شرکت عمران شهر جدید صدرا ارسال شد که پس از آنالیز هیأت 6 نفره داوران، 20اثر شامل 10 عکس و 10 فیلم به عنوان آثار منتخب معرفی شدند. که این آثار از 10 الی 15 آذر در مجموعه سرزمین سبز صدرا برای بازدید عموم به نمایش درمی آیند.

حاجی پور اضافه کرد: همزمان با اختتامیه این نمایشگاه، آیین معرفی و تقدیر از آثار برتر بخش فیلم کوتاه و عکس این جشنواره نیز در تاریخ 15 آذرماه ساعت 15:30 در مجموعه سرزمین سبز شهر صدرا برگزار خواهد شد.

مهدی رنجبر معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مصاحبه این اقدام هنری را بسیار حائز اهمیت خواند و توضیح داد: این رویداد نخستین اقدام منسجم در راستای اهتمام به مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهروندان شهرهای جدید می باشد.

وی توضیح داد: در این نمایشگاه، در میان آثار 80 هنرمندی که در شهر جدید صدرا به نمایش گذاشته می شوند، آثار ارزشمندی از هنرمندانی که متاسفانه دیگر در بین مانیستند به چشم می خورد از جمله این فرهیختگان میتوان به صادق تبریزی، بهمن جلالی، استاد منصوره حسینی، فرامرز پیلارام، ایرج زند، پرویز کلانتری و فریده لاشایی اشاره نمود.

وی اضافه کرد: همچنین آثار برجسته از هنرمندان مطرحی که در حال حاضر بصورت جدی فعالیت تجسمی می نمایند در این نمایشگاه دیده می شود که مهدی احمدی، حسین احمدی نسب، نصرالله افجه ای، جمشید حقیقت شناس، کیخسرو خروش، خسرو خورشیدی، محسن دایی نبی، حسینعلی ذابحی، گیزلا سینایی، رضوان صادق زاده، رعنا فرنود، نیلوفر قادری نژاد، پری یوش گنجی، محمد حسین ماهر، حسین معجونی ، مهرداد محبعلی، محمد معمار زاده، علی ندایی، احمد وکیلی و حسین یاقوتی تعدادی از این هنرمندان هستند.

رنجبر در ادامه اضافه کرد: برنامه های جانبی نیز در این نمایشگاه به منظور ایجاد فضای فرهنگی و همچنین افزایش سطح بینش و دانش بصری بازدیدنمایندگان محترم برگزار می شود و در کنار نمایش این آثار، کارگاه های آموزشی از دیگر هنرها مانند عکاسی، نقاشی، معماری، فیلم و گرافیک نیز برگزار می شود و همچنین برای تکمیل این هفته فرهنگی هر روز عصر اجراهای زنده از گروه های موسیقی استان در محل نمایشگاه خواهیم داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3092

به "شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید