صادرات 80درصد تولیدات گلیم شیرکی پیچ سیرجان به خارج از کشور، صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمان در سال 96

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه 80درصد تولیدات گلیم شیرکی پیچ سیرجان به خارج از کشور صادر می گردد، گفت: در سال گذشته یک میلیون دلار صنایع دستی استان کرمان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 80درصد تولیدات گلیم شیرکی پیچ سیرجان به خارج از کشور، صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمان در سال 96

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 30 تیر 97 با بیان اینکه بخش زیادی از صادرات صنایع دستی کرمان از گمرکات استان های دیگر انجام می گردد که به دلیل وسعت و پراکندگی، آمار دقیقی از این صادرات در دست نیست، اضافه کرد: گلیم شیرکی پیچ، قالی، پته، شال و صنایع فلزی بیشترین میزان صادرات صنایع دستی کرمان را به خود اختصاص داده است.

او توضیح داد: درصدد هستیم برای برندسازی صنایع دستی کرمان، نشان جغرافیایی طراحی کنیم و گلیم شیرکی پیچ سیرجان نخستین محصول در استفاده از این نوع برندسازی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان نمود: این اداره با اجرای دوره های آموزشی صنایع دستی، از فعالان، علاقه مندان این حوزه حمایت می نماید.

او با اشاره به ثبت جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان توضیح داد: 80 درصد از فراوریات این بخش به خارج از کشور صادر می گردد و در حال حاضر تقاضا برای خرید گلیم افزایش یافته است.

فرخی با بیان اینکه بعضی از رشته های صنایع دستی در کرمان منسوخ شده و یا در حال فراموشی است، اضافه کرد: میراث فرهنگی برای احیای صنایعی مانند مسگری، چاقو سازی، زیورآلات و غیره در حال برنامه ریزی و حمایت است.

او با اشاره به قدمت دیرینه شالبافی در کرمان، توضیح داد: این صنعت با همت مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احیاء شدن است و در سالهای آینده یکی از صنایع دستی شاخص استان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: رونق صنایع دستی در گرو فراوری، تجارت و صادرات است و باید با بازاریابی، روش های فروش نوین و شرکت در نمایشگاه ها مالی این حوزه تقویت گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11381

به "صادرات 80درصد تولیدات گلیم شیرکی پیچ سیرجان به خارج از کشور، صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمان در سال 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 80درصد تولیدات گلیم شیرکی پیچ سیرجان به خارج از کشور، صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی کرمان در سال 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید