طراحی روبات ستاره ای که می تواند زیرآب بخزد ، پاتریک در خدمت زمین شناسان

به گزارش بلاگ پو، با تلاش محققان روبات جدیدی با الهام از خانواده ستاره دریایی به نام پاتریک برای کاربرد های زمین شناسی ساخته شد.

طراحی روبات ستاره ای که می تواند زیرآب بخزد ، پاتریک در خدمت زمین شناسان

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اخیرا محققان در دانشگاه ملون کارنگی یک روبات نرم ساخته اند که رفتار ستاره شکننده از خانواده ستاره دریایی را تکرار می کنند. این روبات که پاتریک نام دارد از نظر بیولوژیکی بی نظیر است و با استفاده از 5 پا، به وسیله آلیاژ های حافظه دار زیر آب حرکت می کند.

زک پترسون از محققان این آزمایش گفت: پاتریک با توجه به آزمایشات قبلی ما در ایجاد روبات های نرم با استفاده از سیم های عضلانی به جای موتور الکتریکی شکل گرفته است. ما برای ساخت پاتریک از ستاره شکننده که از اقوام ستاره دریایی است، الهام گرفته ایم.

پترسون و همکارانش تصمیم گرفتند تا یک روبات نرم را که می تواند ماموریت های ساده ای را در زیر آب انجام دهد، بسازند و به آن ها در درک فعلی ستاره شکننده و رفتار خزیدن آن زیر آب کمک کند. برای ایجاد توانایی راه رفتن در این روبات، محققان فکرکردند که روبات آن ها نباید به سخت افزار خارجی متصل گردد، زیرا به آن ها اجازه می دهد که آزادانه تر حرکت کنند.

روبات پاتریک دارای 5 اندام است که با سیم پیچ آلیاژ های حافظه دار حرکت می کنند. آلیاژ های حافظه دار نوعی فلز هستند و ویژگی های مفیدی مانند انعطاف پذیری در دمای اتاق یا رفتار های خاص هنگام گرم شدن، دارند. وقتی که یک جریان الکتریکی به آن ها اعمال می گردد، فلز آلیاژ حافظه دار گرم شده و به شکل قبلی خود برمی گردد.

پترسون گفت: ما از سیم پیچ هایی که تغییر شکل می دهند به عنوان ماهیچه استفاده کرده ایم تا پا های ربات در جهات دلخواه خم شوند. روبات از سیلیکون ساخته شده تا انعطاف پذیرتر و ضدآب باشد. برای کنترل حرکات پاتریک ما چندین حرکت اولیه را توسعه می دهیم و الگو های خاص تغییر شکل هماهنگ اندام ها که به طور کلی روبات را حرکت می دهد، استفاده می کنیم. این روبات می تواند با پا های خود حرکات متفاوتی انجام دهد، این موضوع در بین روبات ها که تنها قادرند چند حرکت ساده انجام دهند، نادر است.

پترسون گفت: ما نشان دادیم که روبات ها می توانند به اهداف خود برسند. اما با وجود تعاملات پیچیده محیطی بین دما و تغییرشکل ماده، همچنین مواردی مانند اصطکاک ما کاملا مطمئن نیستیم که روبات در پاسخ به یک دستور چگونه عمل خواهد کرد. در آینده این روبات می تواند کاربرد های مفید بسکمک مانند اکتشافات زمین شناسی، نمونه برداری های زیست محیطی و بیولوژیکی داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24905

به "طراحی روبات ستاره ای که می تواند زیرآب بخزد ، پاتریک در خدمت زمین شناسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی روبات ستاره ای که می تواند زیرآب بخزد ، پاتریک در خدمت زمین شناسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید