غریب آبادی: ایران طبق حقوقش ذیل برجام ذخایر اورانیوم خود را افزایش داده است

به گزارش بلاگ پو، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان های بین المللی مستقر در وین تأکید کرد اقدام تهران در افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده کاملا طبق حقوقش بر اساس برجام اجرا شده است.

غریب آبادی: ایران طبق حقوقش ذیل برجام ذخایر اورانیوم خود را افزایش داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و کننده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین با اشاره به گزارش امروز (دوشنبه) مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عبور ایران از سطح مقرر شده برای ذخایر اورانیوم غنی شده در برجام اظهار کرد، اقدام تهران در افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده کاملا طبق حقوق آن بر اساس برجام اجرا شده است.

غریب آبادی گفت: همانگونه که در بیانیه شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید شده بود، ایران در راستای استیفای حقوق خود، مطابق بندهای 26 و 36 برجام، از 8 می 2 19 (18 اردیبهشت) اقداماتی را برای اعاده بخشی از تعادل به برجام، اتخاذ نموده است.

سفیر و کننده دائم ایران در وین با اشاره به اینکه ایران در این فرایند بسیار شفاف عمل نموده است، از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه نه تنها بر جمهوری اسلامی ایران بلکه بر سایر کشورهایی که خواستار پایبندی به تعهدات خود ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هستند، ابراز تأسف جدی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی در مقابل این رفتار قلدرمأبانه در روابط بین المللی متحد گردد و نگذارد بارقه امیدی که برای دیپلماسی و چندجانبه گرایی در عصر نوین باقیمانده است، رو به خاموشی برود.

وی تأکید کرد که ورود ایران به مذاکرات هسته ای و پیوستن به توافق برجام، همراه با حسن نیت بوده و در این راستا، به طور کامل و جامع به اجرای تعهداتش پایبند بوده است، و این موضوع 15 بار در طول سال های گذشته توسط مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

غریب آبادی افزود: اکنون نوبت اروپایی هاست تا اگر به سرنوشت برجام علاقه مند هستند، اقدامات عملی جدی برای حفظ آن بردارند. در صورتی که این کشورها به تعهدات خود به ویژه در رابطه با مسائل اقتصادی و خرید نفت عمل کنند، اقدامات ایران نیز متناسب با آن، قابل بازگشت خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از ظهر روز دوشنبه تأیید کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز معین شده در برجام (300 کیلوگرم هگزا فلوراید (UF6) و یا معادل آن یعنی 202.8 کیلوگرم اورانیوم) عبور نموده است.

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت: ما می توانیم تأیید کنیم که دبیرکل یوکیا آمانو به شورای حکام اطلاع داده که آژانس عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز معین شده [در برجام] را تأیید نموده است.

پیش از این یک منبع مطلع در مصاحبه با خبرنگاران اعلام نموده بود به احتمال زیاد ایران از مرحله اول که ایران از سقف معین شده گذشته است اما این امر از سوی خود ایران اعلام رسمی نخواهد شد، بلکه باید انتظار داشت در نخستین گزارش آژانس انرژی بین المللی اتمی به عنوان مرجع نظارت بر برنامه هسته ای ایران اعلام گردد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8561

به "غریب آبادی: ایران طبق حقوقش ذیل برجام ذخایر اورانیوم خود را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: ایران طبق حقوقش ذیل برجام ذخایر اورانیوم خود را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید