فضانوردان با حضور طولانی مدت در فضا دچار مسائل شناختی می شوند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آنالیز هایی که در این زمینه اجرا شده نشان می دهد کاهش میزان جاذبه در فضا باعث می گردد توانایی های شناختی افراد کمتر گردد و حتی ایجاد جاذبه مصنوعی نیز به حل این مشکل یاری چندانی نمی کند.

فضانوردان با حضور طولانی مدت در فضا دچار مسائل شناختی می شوند

تحقیقاتی که در این زمینه در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده، حاکیست کاهش جاذبه ای که بدن انسان به آن عادت نموده، فشار زیادی به مغز وارد می نماید و توان ادراکی و شناختی آن را کمتر می نماید. هر چقدر مدت زمان حضور انسان ها در فضا بیشتر گردد، تغییراتی که در مغز آنها ایجاد می گردد عمیق تر و گسترده تر خواهد بود.

تحقیقی که در این زمینه بر روی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به مدت چند ماه انجام شده، نشان دهنده تغییراتی در بخش های خاکستری و سفید مغز آنها بوده است. این تغییرات موجب می گردد فضانوردان به تدریج محیط اطراف را تار و ناواضح ببینند و همین طور امکان راه رفتنشان را از دست بدهند.

با گذشت زمان این تأثیرات عمیق تر شده و شبکه عصبی مغز فضانوردان تغییر نموده و توانایی شناخت آنها و در نهایت رفتارشان تحت تأثیر قرار می گیرد.

در نبود نیروی جاذبه، بدن تمایل به حرکت به سوی بالا دارد و همین امر به تورم صورت، حواس پرتی و کاهش سرعت واکنش و پاسخگویی نیز منجر می گردد. بدیهی است تا زمانی که راه حلی برای این مشکل یافت نگردد، نمی توان برای زندگی طولانی مدت در فضا برنامه ریزی کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46559

به "فضانوردان با حضور طولانی مدت در فضا دچار مسائل شناختی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان با حضور طولانی مدت در فضا دچار مسائل شناختی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید