فوق برنامه آمازون برای حمایت از نویسندگان و شاعران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مشارکت ادبی آمازون یکی از برنامه های سازمانی زیرمجموعه شرکت فروشگاه های آنلاین آمازون است که در سال 2009 میلادی تاسیس شد و از آن سال تا کنون هرساله از موسسات فرهنگی ادبی و حتی نویسندگان حمایت مالی کرده است. طبق آمارهای موجود این سازمان در طول این سال ها با هزینه ای معادل 12میلیون دلار بیش از 150 سازمان و موسسه ادبی را حمایت کرده است. هدف آمازون از تاسیس این سازمان تنوع بخشیدن به کتاب ها و حمایت از نویسندگان با فرهنگ های متنوع است.

فوق برنامه آمازون برای حمایت از نویسندگان و شاعران

در ایام شیوع ویروس کرونا و قرنطینه برنامه مشارکت ادبی آمازون (Amazon Literary Partnership) یک میلیون دلار به 66 سازمان و موسسه ادبی در آمریکا کمک مالی کرده است و علاوه بر این از صندوق نویسندگان و انجمن قلم آمریکا نیز حمایت کرده است. نیل تامسون مدیر برنامه آمازون می گوید این کمک ها در ایام کرونا و حمایت از ناشران و نویسندگان همچنان ادامه دارد.

بسکمک از ناشران و نویسندگان در ایام شیوع کرونا بخش عمده ای از درآمدهای خود را از دست داده اند و گزارش ها از بازار کتاب آمریکا نشان می دهد بسکمک از ناشران و کتابفروشان در معرض تعطیلی قرار دارند. پیش از این آمازون به کتابفروشان بریتانیایی نیز کمک کرده بود.

ماه گذشته در خبرها اعلام شده بود که آمازون 250هزار پوند به کتابفروشان بریتانیایی کمک کرده است. مسئولان انگلیسی موسسات خیریه گفتند این مبلغ برای حفظ حیات کتابفروشی ها در این کشور اختصاص داده شده است.

اتحادیه کتابفروشان بریتانیا گفت از طریق منبع ناشناسی 250هزار پوند کمک برای کتابفروشان مستقل دریافت کرده است که این مبلغ به واسطه یک موسسه خیریه به نام بوک ترید انتقال یافته بود. دیوید هیکس دبیر اجرایی بوک ترید گفت: هفته گذشته آمازون به صورت پنهانی این مبلغ را برای کمک به کتابفروشی ها اعطاء کرد.

آمازون در آمریکا برنامه های گسترده تری برای کمک به انجمن های ادبی و نویسندگا ن و شاعران انجام می دهد. این فروشگاه علاوه بر کتابفروشی ها به مجلات ادبی، موسسات آموزشی، و حتی نویسندگان و شاعران و مترجمان خارجی جر نیز کمک مالی می کند.

الیوت فیگمن مدیر اجرایی حامی شاعران و نویسندگان آمریکا در آمازون ضمن اظهار رضایت از برنامه های حمایتی شرکت مطبوعش می گوید: در زمان خطر و بحران کمک به نویسندگان می تواند حیات فرهنگ و آینده را تضمین کند. ما در آمازون برای تولیدکنندگان کتاب هایی که ما می فروشیم ارزش قائل هستیم و در زمان بحران آنها را تنها نمی گذاریم.

وی افزود: در آمازون هدف اصلی برنامه مشارکت ادبی تداوم نویسندگی در آمریکا و در صورت امکان دیگر کشورهای جهان است. امسال 10 تا 15 موسسه آکادمی شاعران آمریکا و جامعه ناشران و مجلات ادبی آمریکا (CLMP) شامل کمک های اصلی آمازون شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28280

به "فوق برنامه آمازون برای حمایت از نویسندگان و شاعران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوق برنامه آمازون برای حمایت از نویسندگان و شاعران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید