لبنان، نعیم قاسم: برای حل بحران نباید تحت فشار صندوق بین المللی پول قرار بگیریم

به گزارش بلاگ پو، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید نمود برای حل بحران کشور نباید تحت فشار صندوق بین المللی پول و کشورهای عظیم قرار بگیریم.

لبنان، نعیم قاسم: برای حل بحران نباید تحت فشار صندوق بین المللی پول قرار بگیریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی در یک مراسم یادبود گفت که شرایط مالی لبنان سخت و پیچیده است٬ اما خروج از این شرایط محال نیست.

وی ادامه داد که اجازه نداریم برای پیدا کردن راه حل٬ تحت فشار صندوق بین المللی پول و کشورهای عظیم قرار بگیریم٬ باید با تدبیر و اتخاذ یک روش مناسب در این راه عمل کنیم و دولت نیز باید یک طرح جامع اصلاحی و مالی را با در نظر دریافت ملاحظاتی ارائه دهد که منجر به فقیر شدن بیشتر مردم و ورشکستگی کشور نگردد.

شیخ نعیم قاسم توضیح داد که کشورهای عظیم باید در این شرایط به لبنان یاری نمایند٬ نه به خودشان؛ لبنان از نظر مالی در حال بهبود یافتن بوده و اکنون نیز ثبات سیاسی و امنیتی این کشور برای لبنانی ها و نیز سایر کشورها بهتر است؛ چرا که هرج و مرج و تروریسم فقط تاثیر منفی برای لبنان و منطقه و کل دنیا دارد.

وی ادامه داد که بعضی افراد در دولت قبلی به صندوق بین المللی پول روی آوردند که پیامدهای آن را تا به امروز نیز می بینیم؛ چگونه می توانیم کشورمان را تقدیم صندوق بین المللی پول کنیم تا مالیات بر ارزش افزوده را به 20 درصد رسانده و حقوق بازنشستگان را کاهش داده و برای همه اقشار جامعه مالیات در نظر بگیرد٬ درحالی که اگر هرکدام از این اقدامات صورت بگیرد شاهد یک انفجار دیگر در کشور خواهیم بود.

معاون دبیرکل حزب الله اشاره نمود کسانی که خواهان تسلیم کردن کشور به صندوق بین المللی پول هستند٬ بعد از اینکه نتوانستند دولت جدید را تعطیل نمایند٬ می خواهند با روی آوردن به صندوق بین المللی پول٬ بار دیگر اوضاع جامعه را منفجر نمایند تا از این طریق دولت را ازبین ببرند و به شما می گویم که هرکس به این راه برای نجات کشور فکر کند حرام است.

شیخ نعیم قاسم همچنین در رابطه با کروناویروس که این روزها تبدیل به یکی از مسائل لبنان شده گفت که این بیماری از کسی اجازه نمی خواهد و به شکل پنهانی منتشر می گردد و هیچ کس نمی داند که به این ویروس مبتلا شده یا اینکه خواهد شد؛ اما باید با روش های صحیح پزشکی با آن مقابله کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21241

به "لبنان، نعیم قاسم: برای حل بحران نباید تحت فشار صندوق بین المللی پول قرار بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، نعیم قاسم: برای حل بحران نباید تحت فشار صندوق بین المللی پول قرار بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید