مراقبت هایی که جلوی کلاهبرداری ها را می گیرد

به گزارش بلاگ پو، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم، مطرح نمود: اصولاً در روش های مهندسی اجتماعی ایجاد جذابیت و در مرحله بعد ایجاد اعتماد کاذب باعث می گردد تمایلات و گرایش هایی مثل کنجکاوی افراد تحریک گردد و افراد اطلاعات حساسی مثل اطلاعات کارت های بانکی یا رمز های عبور خود را به وسیله تلفن در اختیار کلاهبرداران قرار دهند.

مراقبت هایی که جلوی کلاهبرداری ها را می گیرد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی اضافه کرد: ویشینگ (Vishing) یک عمل کلاهبردارانه است که در آن کلاهبردار با استفاده از ترفند های مهندسی اجتماعی و به وسیله تماس تلفنی، اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی و اقتصادی شهروندان می نمایند، در این نوع کلاهبرداری، شیادان و مجرمان عموماً با استفاده از اعتماد مردم به تلفن های ثابت که به نام سازمان یا شخص ثبت شده است، اقدام به جلب اعتماد و کلاهبرداری از آن ها می نمایند، مهم ترین هدف ویشینگ (Vishing) سرقت اطلاعات کارت بانکی و یا اطلاعات هویتی افراد است.

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش های جمع آوری اطلاعات تخلیه تلفنی است، گفت: بعضی افراد با تقلید صدا، غصب عنوان مراکز دولتی و موجه، پوشش های شغلی مختلف و ترفند های بسیار جالبی اقدام به کسب اطلاعات از دیگران می نمایند.

وی اعلام کرد: حتی بعضی افراد حرفه ای نیز ممکن است فریب خورده و ناخواسته اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تماس گیرنده قرار دهند؛ پس هرگز به مکالمات تلفنی افراد ناشناس اعتماد نکنید.

سرهنگ موالی به کاربران توصیه کرد: از نصب برنامه ها از منابع نامعتبر و شبکه های اجتماعی که از آن ها اطلاعات شخصی را می خواهد، خودداری نمایند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیغام رسان های موبایلی موضوع را به وسیله نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45286

به "مراقبت هایی که جلوی کلاهبرداری ها را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت هایی که جلوی کلاهبرداری ها را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید