مشوق مالیاتی برای فروشندگانی که از پایانه فروشگاهی استفاده می نمایند

به گزارش بلاگ پو، نمایندگان مجلس در مصوبه ای برای فروشندگانی که از پایانه فروشگاهی استفاده می نمایند، مشوق مالیاتی در نظر گرفتند.

مشوق مالیاتی برای فروشندگانی که از پایانه فروشگاهی استفاده می نمایند

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس و در جریان آنالیز لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، ماده 18 این لایحه را به تصویب رساندند که به موجب آن به منظور تشویق مصرف نمایندگان نهائی (اشخاص حقیقی) که خریدهای خود را از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و به وسیله شبکه پرداخت بانکی انجام می دهند، سازمان امور مالیاتی موظف است از هر 10 صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه کشی برخط انتخاب کرده، دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است را به حساب بانکی وی مسترد کند. جوایز مزبور از محل وصولی جاری سازمان، طبق دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، پرداخت می گردد.

به موجب تبصره این ماده سازمان امور مالیاتی مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف نمایندگان نهائی که از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و به وسیله شبکه پرداخت بانکی خرید می نمایند، در صورت تمایل بتوانند صورتحساب های خرید خود و جوایز تعلق گرفته را مشاهده نمایند.

در تبصره دیگر این ماده سازمان امور مالیاتی موظف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف نمایندگان نهائی بتوانند از اصالت صورتحساب های صادر شده توسط فروشندگان اطمینان حاصل نمایند.

نمایندگان مجلس همچنین ماده 19این لایحه را مصوب کردند که براساس آن سازمان امور مالیاتی مکلف است اظهارنامه های مالیات بر عملکرد آن دسته از اشخاص مشمول را که تمامی مقررات این قانون را رعایت کرده و اظهارنامه مالیات بر عملکرد خود را بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه مؤدیان تنظیم و در مهلت مقرر ارائه کرده باشند، به وسیله انطباق با اطلاعات موجود در پایگاه داده سازمان راستی آزمایی کرده و در صورت احراز صحت، اظهارنامه تسلیمی را بدون رسیدگی قبول کند.

طبق تبصره 1 این ماده به منظور حصول اطمینان از صحت اسناد اظهار شده در سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی مجاز است حداکثر دو و نیم درصد (0-2) مؤدیان مشمول قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را که عضو سامانه مؤدیان هستند، به صورت تصادفی انتخاب کرده و دفاتر آنان را مطالبه یا برای مشاهده دفاتر و اسناد، به محل کار آنان مراجعه کند. دستورالعمل این تبصره ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد. محدودیت مذکور در این تبصره نسبت به مودیانی که عضو سامانه مؤدیان نیستند، وجود ندارد.

به موجب تبصره 2 این ماده مؤدیان می توانند اظهارنامه مربوط به مالیات عملکرد خود را به وسیله سامانه مؤدیان ارائه نمایند. سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که اطلاعات مربوط به خرید و فروش های مؤدی عینا به اظهارنامه مالیات بر عملکرد وی منتقل گردد و مؤدی تنها موظف به ثبت سایر اقلام اطلاعاتی مورد احتیاج برای محاسبه مالیات عملکرد، نظیر حقوق و دستمزد، اجاره و استهلاکات بر اساس مقررات مربوط و ضوابطی که سازمان مشخص می نماید، است.

نمایندگان مجلس در ادامه ماده 20 این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن سازمان مکلف است در چارچوب دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، آن دسته از اشخاص مشمولی که تمامی تکالیف مقرر در این قانون را رعایت کرده و از نرم افزارهای حسابداری مورد تأیید کارگروه راهبری سامانه مؤدیان استفاده می نمایند، از ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک موضوع قوانین مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مستثنی کند.

طبق ماده 21 این لایحه که به تصویب مجلس رسید به سازمان امور مالیاتی اجازه داده می گردد در صورت ثبت نام مؤدی در سامانه مؤدیان و انجام تکالیف قانونی مربوط، بدهی مالیات بر ارزش افزوده وی را که مربوط به سال 1396 و قبل از آن است، مطابق دستورالعملی که توسط سازمان پیشنهاد شده و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، قطعی کرده و کلیه جرائم متعلقه را به مدت سه سال تعلیق کند. در صورت ارتکاب تخلفات مذکور در ماده (9) این قانون توسط مؤدی و محکومیت وی در هیات حل اختلاف مالیاتی، مؤدی حسب رأی هیأت، ملزم به پرداخت تمام یا بخشی از جرائم تعلیق شده خواهد بود. بعد از انقضای سه سال در صورت عدم ارتکاب تخلفات مذکور در ماده (9)، جرائم تعلیق شده بخگردده می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3597

به "مشوق مالیاتی برای فروشندگانی که از پایانه فروشگاهی استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق مالیاتی برای فروشندگانی که از پایانه فروشگاهی استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید