ممنوعیت واردات حیوان از کشورهای آلوده به کرونا

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت که برای حفظ سلامت مردم چندین هفته پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشور های آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

ممنوعیت واردات حیوان از کشورهای آلوده به کرونا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده، ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین تعیین شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی گردد.

وی ادامه داد:به مردم توصیه می کنیم که همه فرآورده های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه نمایند و بایستی این فرآورده ها شناسنامه دار و هویت دار باشند. همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری های مشترک بین انسان و دام آنالیز می گردد، بنابراین مردم با خیال راحت می توانند این محصولات را مصرف نمایند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه نمود: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روز هایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

رفیعی پور در سرانجام گفت:طی دو الی سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشور های آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و این ممنوعیت زمانی رفع می گردد که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20363

به "ممنوعیت واردات حیوان از کشورهای آلوده به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات حیوان از کشورهای آلوده به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید