نکات مهم برای سفرهای نوروز 1400 در دروه کرونا

به گزارش بلاگ پو، چگونه می توان در دوره کرونا سفری ایمن و بی دغدغه را تجربه کرد؟ در زمانی که خانه نشینی بهترین راه ایمن ماندن از ویروس کوئید 19 به شمار می رود قرار دریافت اسم کرونا و سفر در کنار یکدیگر کمی عجیب به نظر می رسد اما با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان سفر را بار دیگر به زندگی برگرداند. بنابراین با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی لازم دیدیم این مطلب را به چگونگی پیشگیری از ویروس کرونا در سفر اختصاص دهیم.

نکات مهم برای سفرهای نوروز 1400 در دروه کرونا

، ،، تور کوش آداسی و تور کیش از تورهای نوروز 1400 ما در ایام تعطیلات هستند. این مقاصد با اعلام قوانین و شرایط جدید مرزهای خود را به روی گردشگران ایرانی باز کرده اند. اما از آنجا که کرونا و سفر را نمی توان از هم جدا کرد در ادامه به شما خواهیم گفت قوانین و شرایط جدید سفر به چه صورت تعریف شده و راه های پیشگیری از کرونا در سفر کدام ها هستند.

کرونا و سفر

.

تست PCR قبل و بعد از سفر

یکی از قوانینی که در دوره کرونا باید توسط مسافران رعایت شود انجام تست PCR است. بدین صورت که مسافران باید با خرید بلیط هواپیما و ارائه آن برای دریافت کارت پرواز، نتیجه منفی تست کرونا را نیز در فرودگاه همراه داشته و قبل از پرواز به قسمت مربوطه ارائه دهند.

تست PCR بایستی حداقل 72 ساعت قبل از پرواز اجرا شده و مسافر برگه چاپی آن را به زبان انگلیسی به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز پرواز با خود همراه داشته باشد.

طبق قوانین ایران فرودگاه ایران، ارائه تست منفی کرونا در بازگشت نیز الزامیست. بدین ترتیب مسافرانی که بیش از 7 روز در خارج از کشور اقامت داشته باشند بتید حداقل 48 ساعت قبل از بازگشت تست کرونا را انجام داده و نتیجه آن را در فرودگاه همراه داشته باشند.

بر طبق این قوانین چنانچه نتیجه تست مثبت باشد، شخص بیمار تا زمان بهبودی (با تاوجه به شرایط جسمانی) با هزینه شخصی در هتل ایبیس با یکی از بیمارستان های تایید شده قرنطینه خواهد شد.

پیشگیری از کرونا در هواپیما

در این برهه حساس کرونا و سفر را نمی توان از یکدیگر جدا کرد و هواپیما یکی از مکان هایی ست که باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در آن جدی گرفت.

سازمان دنیای گردشگری قوانین سختگیرانه ای را برای پیشگیری از کوئید 19 در پرواز به تصویب رسانده است. رعایت این قوانین از فرودگاه ها شروع می شود.

دمای بدن مسافران در بدو ورود به فرودگاه های بین المللی اندازه گیری می شود. علاوه بر این تمامی مسافران هنگاه دریافت کارت پرواز و … باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

فرودگاه ها موظفند به نصب مواد ضدعفونی کننده در قسمت های مختلف هستند. به طوریکه تمام مسافران به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین کابین هواپیما مانند صندلی ها، مانیتورها و دیگر قسمت ها که دست با آن ها تماس دارد باید قبل و بعد از هر پرواز با دقت ضدعفونی شود. استفاده از ماسک در طول پرواز برای مسافران و خدمه الزامی بوده، به عال رعایت مسائل بهداشتی پذیرایی به صورت محدود اجرا شده و یک پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مسافران قرار می گیرد.

پیشگیری از کرونا در هتل

در هتل ها نیز مانند پرواز تمام قوانین بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت می شود. بدین صورت که دمای بدن مسافران و خئمه هنل در هر بار رفت و آمد کنترل شده و استفاده از ماسک برای تمام افراد در مکان های عمومی الزامیست.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا هتل ها از روش های پبشرفته تر برای ضدعفونی و تمیز کردن اتاق ها استفاده کنند. از این کارکنان هتل های بین المللی با پشت سر گداشتن دروه های آموزشی تمام وسایل اتاق را در هر چک اوت با دقت ضدعفونی می کنند.

مواد ضدعفونی کننده در قسمت های مختلف هتل در دسترس میهمانان واقع شده است و بخش خشکشویی از پاک کننده های قوی برای شستشوی ملحفه ها و … استفاده می کند.

رستوران ها، کافه ها و سالن های کنفرانس چیدمان را تغییر داده و به گونه ای قرار گرفته اند که فاصله اجتماعی در آن ها رعایت شده است. علاوه بر اتاق های مخصوص قرنطینه برای افراد احتمالی مبتلا به کویید 19 در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب میهمانان سفری ایمن و بی دغدغه را در ایام تعطیلات تجربه خواهند کرد.

پیشگیری از کرونا در بازدید از جاذبه ها گردشگری و تفریحات

کرونا و سفر در بازدید از جاذبه های گردشگری بیشتر از هر جای دیگر معنا پیدا می کند. در واقع رعایت پروتکل های بهداشتی تنها در پرواز و هتل خلاصه نمی شود. از آنجا که کوئید 19 سراسر دنیا را احاطه کرده، استفاده از ماسک در بازدید از جاذبه ها الزامیست.

علاوه بر این در بیشتر مقاصد استفاده از استخرها محدود شده و مسافران فقط جهت دریافت حمام آفتاب می توانند از صندلی های آفتابی استفاده کنند.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در بازدید از بناهای تاریخی الزامی می باشد.

در انتها لازم به یادآوری ست که تمام این قوانین و محدودیت ها جهت ایمن ماندن مسافران از ابتلا به ویروس کرونا می باشد.

بیشتر بخوانید …

معرفی تورهای نوروز 1400 آژانس هواپیمایی خبرنگاران

برقراری مجدد پرواز تهران استانبول در دوره کرونا

ایرلاین های فعال در دوره کرونا کدام ها هستند و به چه مقاصدی پرواز دارند؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44879

به "نکات مهم برای سفرهای نوروز 1400 در دروه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای سفرهای نوروز 1400 در دروه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید