هاشمی: وزارت ورزش از رأی دیوان تمکین نکند، فدراسیون جهانی ورود می کند، مجامع جهانی من را به عنوان رئیس می شناسند

به گزارش بلاگ پو، سیدمهدی هاشمی اعلام کرد که فدراسیون تیراندازی آسیا و جهان با گذشت 7 ماه از معرفی سرپرست، وی را به عنوان رئیس می شناسند.

هاشمی: وزارت ورزش از رأی دیوان تمکین نکند، فدراسیون جهانی ورود می کند، مجامع جهانی من را به عنوان رئیس می شناسند

سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص ارسال نامه دیوان عدالت اداری به فدراسیون جهانی تیراندازی گفت: برای پیشگیری از ورود مجامع جهانی به موضوع تیراندازی نواب نوری، نامه ای را به فدراسیون جهانی ارسال کرده است و عنوان کرده این موضوع در دادگاه ایران حل شده و نیاز به ورود آنها نیست. با این کار راستا تعلیق برداشته می شود و بهانه ای دست مجامع بین المللی نخواهد بود. اگر وزارت ورزش در کوتاه مدت به رأی تمکین کند قضیه داخلی حل می شود اما اگر تمکین نکند که ظاهراً بنا هم بر عدم تمکین است، فدراسیون جهانی با جدیت بیشتری ورود می کند. تا حالا وزارت ورزش به بهانه حکم دادگاه این اقدامات را انجام داده بود اما از اینجا به بعد این حکم لغو شده است.

وی در ادامه افزود: فدراسیون تیراندازی آسیا و جهان با گذشت 7 ماه از معرفی سرپرست من را به عنوان رئیس می شناسند و در مکاتبات خود اعلام کردند که از نظر آنها رئیس فدراسیون تیراندازی ایران هاشمی است.

هاشمی شرح داد: اگر این موضوع حل نشود تیراندازی دچار چالش جدی می شود و نه ورزشکاران می توانند ثبت نام کنند و نه در جلسات شرکت کنند. دود این موضوع در کوتاه مدت به چشم تیراندازان و در طولانی مدت به چشم ورزش کشور خواهد رفت.

وی درخصوص اینکه مسئولان وزارت ورزش بیان نمودند که مجمع باید درباره رأی دیوان تصمیم بگیرد و این تناقض با تصمیم قبلی وزارت ورزش است، گفت: ما اساسنامه داریم که اساس و بستر کار فدراسیون است. احترام مجمع بر همه واجب است. پیش از این گفتم اگر وزیر بر اجرای حکم دیوان اصرار دارد پیشنهاد می کنم که مجمعی برگزار و در آن نظر مشورتی گرفته شود. این پیشنهاد توسط وزیر پذیرفته نشد لذا یک مجمع مشورتی با حضور 21 هیئت استان صاحب رأی برگزار گشت و 19 نفر بر ادامه حضور من تأکید داشتند. ما این را به عنوان نظر مشورتی گرفتیم.

هاشمی گفت: برگزاری مجمع یک روال دارد و باید یا رئیس فدراسیون درخواست دهد و وزیر موافقت کند یا اینکه بیش از یک سوم اعضا درخواست مجمع دهند تا برگزار شود. در حال حاضر هم برای برگزاری مجمع یا بنده به عنوان رئیس فدراسیون باید درخواست دهم یا اینکه یک سوم اعضا درخواست خود را به وزارت اعلام کنند.

وی یادآور شد: ممکن است رئیس فدراسیون تخلف کرده باشد که در این صورت وزیر می تواند شخصاً رئیس را برکنار کند و هم مجمع اختیار عزل را دارد، حتی ممکن است رئیس بخواهد استعفا دهد که در این صورت مجمع در خصوص پذیرش و یا رد استعفا تصمیم می گیرد. ولی درحال حاضر نه رئیس تخلف کرده و نه قصد استعفا دارد.

هاشمی بیان نمود: مسئولان وزارت ورزش طوری با الفاظ بازی می کنند که شبهه ایجاد کنند. نظر مجمع در چارچوب اساسنامه و موضوع مهم است. آنها به استناد حکم دیوان سرپرست انتخاب کردند، چطور آن زمان نظر مجمع مهم نبود و حکم دیوان اهمیت داشت اما الآن که حکم دیوان لغو شده است مجمع باید تصمیم بگیرد؟! اول باید اشکال را برطرف کنند و بعد اگر قرار است مجمع برگزار شود در چارچوب اساسنامه انجام شود و چه بسا بنده در جایگاه رئیس فدراسیون قرار بگیرم و چند ماه دیگر تصمیم به استعفا بگیرم و در آن شرایط مجمع تصمیم می گیرد.

وی افزود: مبنای فعالیت و اقدامات ما اساسنامه است و اگر قبول است چرا به حکم دیوان استناد شد؟ الآن هم که حکم دیوان آمده است چرا به آن توجه نمی کنند؟ بهتر است بیش از این موضوع را ادامه ندهند تا چالش های بیشتری ایجاد نشود.

هاشمی در خصوص اینکه وزارت ورزش عنوان کرده هنوز حکم قطعی را از دیوان دریافت نکرده به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: اینها می گویند حکم ابلاغ نشده است. این بهانه هم برای یک روز، دو روز و حتی یک ماه کافی است بعد از آن می خواهند چه تصمیمی بگیرند؟ آیا وزیر و معاونانی که از ترس انفصال می گفتند باید حکم دیوان را اجرا کنیم این بار را هم که حکم قطعی صادر شده تمکین می کنند؟ از دو ماه پیش مشخص بود حکم دیوان لغو شده است چطور وقتی دیدند این موضوع در دستور کار دیوان است، سریع انتخابات را پیش بردند؟ حکم ریاست من را که رئیس قانونی بودم بعد از دو ماه صادر کردند اما حکم دادگر را دوروزه صادر کردند. مشخص است که این رفتار سیاسی و دور از یک مقام ارشد سیاسی در سطح وزیر است و هم مغایر با اساسنامه است.

وی در سرانجام گفت: مگر برای تغییر آیین نامه، تمدید و تغییر در زمان ثبت نام و یا اجرای حکم دیوان نظر مجمع گرفته شد؟ این مشخص است که با دیدگاه و تفکر خاص موضوع را پیگیری می کنند. این انتخابات باطل است. دوره مدیریت من چهارساله است و هرچه تأخیر ایجاد شود به دوره ریاست من اضافه می شود. اگر بنا داشته باشند این موضوع ادامه داشته باشد این مسائل و عقب ماندگی ها قابل شکایت و پیگیری است و این خسارت ها قابل احصا خواهد بود. باید به قانون تمکین شود و در چارچوب قانون فعالیت ها را به پیش ببرند. بهتر است بیش از این فدراسیون را دچار چالش نکنند تا تأخیری در کار فدراسیون ایجاد نشود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19867

به "هاشمی: وزارت ورزش از رأی دیوان تمکین نکند، فدراسیون جهانی ورود می کند، مجامع جهانی من را به عنوان رئیس می شناسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: وزارت ورزش از رأی دیوان تمکین نکند، فدراسیون جهانی ورود می کند، مجامع جهانی من را به عنوان رئیس می شناسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید