هشدار به کشاورزان کردستانی ، موج جدید بارش در راه است

به گزارش بلاگ پو، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی موج جدیدی از بارش های با شدت بالا در راه است، بنابراین کشاورزان و باغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در مزارع و باغ های خود اقدام کنند.

هشدار به کشاورزان کردستانی ، موج جدید بارش در راه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، خلیل فعله گری اضافه کرد: بارش شدید باران و تگرگ بهاره یک هزار و 261 میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی، باغی و دامی استان کردستان وارد کرد.

وی اظهارکرد: این میزان خسارت بر اثر سرمازدگی و بارش شدید باران و تگرگ در فروردین و چند روز اول اردیبهشت 99 به بخش کشاورزی و بهره برداران استان وارد شده است.

فعله گری اضافه کرد: عمده خسارت های وارده شامل 10 هزار و 18 هکتار اراضی زراعی دیم، 2 هزار و 356 هکتار اراضی زراعی آبی، 5 هزار و 136 هکتار اراضی باغی، 27 راس دام سبک و 10 واحد دامداری سنتی روستایی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: با وجود اینکه بیمه محصولات کشاورزی از جمله اصلی ترین راهکارهای جبران خسارت در حوزه کشاورزی است اما فقط حدود 9 درصد از کل اراضی خسارت دیده امسال زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی است.

فعله گری اضافه کرد: گزارش کامل خسارت وارده برای اتخاذ تصمیم ها و راهکارهای جبرانی مربوطه به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

استان کردستان 282 هزار هکتار با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های پیروز در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم حدود 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی حدود 12 درصد دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25240

به "هشدار به کشاورزان کردستانی ، موج جدید بارش در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به کشاورزان کردستانی ، موج جدید بارش در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید