هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی برای رقبا به دنبال کسب سهم بیشتر است

به گزارش بلاگ پو، در خبرها به این موضوع اشاره کردیم که هواوی نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد و میخواهد آن را در اختیار سایر فراوری کنندگان سخت افزاری و حتی رقبای خود نیز قرار دهد.

هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی برای رقبا به دنبال کسب سهم بیشتر است

این اقدام کمپانی چینی با هدف گسترش کاربران سیستم عامل بومی اش و کسب سهم از بازاری است که در حال حاضر iOS اپل و اندروید گوگل تنها بازیگران آن هستند.

وانگ چنگ لو، رئیس گروه تجاری دپارتمان نرم افزار هواوی، روز پنج شنبه در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت که در شهر دانگ گوان چین برگزار گردید گفت که هدف گذاری آن ها برای سیستم عامل هارمونی، پشتیبانی این پلتفرم از گوشی های هواوی است؛ اما در عین حال، Harmony OS 2.0 می تواند در دسترس دستگاه های فراوری شده توسط سایر شرکت ها نیز قرار بگیرد.

Harmony OS 2.0 برای تمامی فراوری نمایندگان سخت افزاری در دسترس قرار می گیرد

علاوه بر موارد ذکر شده، هواوی اعلام نموده نسخه بتا سیستم عامل اختصاصی اش را علاوه بر گوشی های هوشمند، در اختیار سایر دستگاه ها مانند ساعت هوشمند، تلویزیون و خودروها نیز قرار داده است و میخواهد در ماه دسامبر عرضه این سیستم عامل را برای گوشی های هوشمند شروع کند.

کرانجیت کائور، یکی از تحلیل گران برجسته IDC در مصاحبه با CNET می گوید کوشش های هواوی از هدف گذاری این شرکت برای جلب مقبولیت بیشتر برای خود و سیستم عاملش حکایت دارد که در نتیجه آن، توسعه دهندگان بیشتری را به فراوری اپلیکیشن برای این پلتفرم جذب می نماید. او در ادامه بیان می نماید:

کمپانی چینی در همایش سالانه توسعه دهندگان خود گفت که عرضه نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی برای گوشی های هوشمند، در سال آینده شروع خواهد شد.

هواوی اکنون عنوان عظیم ترین فراوری نماینده گوشی هوشمند در دنیا را در اختیار دارد و رسیدن به این صندلی در شرایطی محقق شده که این شرکت در آتش جنگ تجاری دونالد ترامپ با چین گرفتار شده است. این کمپانی چینی پیش تر اعلام نموده بود که قصد ندارد استفاده از اندروید را کنار بگذارد، مگر این که تحریم های آمریکا مانع شوند.

حال با توجه به تصمیم های اخیر هواوی، به نظر می رسد این کمپانی از آینده استفاده از اندروید در محصولاتش مطمئن نیست و چاره را در توسعه سهم هارمونی از بازار می بیند.

سال گذشته و پس از اوج دریافت تنش های تجاری میان ایالات متحده و چین که البته هواوی نیز از عواقب آن در امان نماند، این شرکت سیستم عامل هارمونی را رونمایی کرد. یکی از عظیمترین مشکلاتی که تحریم های آمریکا برای هواوی ایجاد نموده، جلوگیری از همکاری این کمپانی با شرکای آمریکایی اش، همچون گوگل و کوالکام و حتی شرکت های غیر آمریکایی فعال در این کشور، مانند سامسونگ است.

در نتیجه این تحریم ها، مدتی است که گوشی های هواوی از دسترسی رسمی به سرویس هایی مانند جی میل، نقشه گوگل، پلی استور و … منع شده اند. البته این شرکت برای برطرف مشکل مذکور از سرویس های موبایلی هواوی یا HMS رونمایی کرد که خدماتی مشابه سرویس های گوگل را ارائه می نمایند.

طبق اعلام هواوی، تعداد اپ هایی که با HMS یکپارچه شده اند، از 60 هزار اپ در ماه مه به 96 هزار اپ در ماه جاری رسیده است. همچنین، تعداد اپ های توسعه یافته در مدت مشابه نیز از 1.4 میلیون به 1.8 میلیون رسیده است.

با این حال، حتی با وجود چنین پیشرفتی، هنوز سهم سیستم عامل هارمونی از اپلیکیشن های موبایلی در مقابل اندروید و iOS که سال هاست این بازار را تحت سلطه گرفته اند، بسیار ناچیز است.

منبع: CNET

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33880

به "هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی برای رقبا به دنبال کسب سهم بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی برای رقبا به دنبال کسب سهم بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید