واکنش یک پزشک به حاشیه های مرگ میناوند و انصاریان

به گزارش بلاگ پو، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در واکنش به حاشیه های مرگ مهرداد میناوند و علی انصاریان، توضیحاتی ارائه داد.

واکنش یک پزشک به حاشیه های مرگ میناوند و انصاریان

گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به پیغام طبرسی، در برنامه طبیب ضمن عرض تسلیت به همه مردم ایران به مناسبت درگذشت دو فوتبالیست محبوب کشورمان یادآور شد: من شخصاً هنوز در شوک این اتفاقات هستم و درگذشت این بزرگواران و همه عزیزان از دست رفته را تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: در خصوص حاشیه هایی که در فضای مجازی ایجاد شده باید اشاره کنم در خصوص واکسن بحث زیاد است، حرف های زیادی زده می گردد و موجی در کشور راه افتاده که باعث نگرانی مردم می گردد که اگر واکسن بود این اتفاقات برای این عزیزان نمی افتاد، الان در بریتانیا 10 میلیون نفر واکسن زدند همین دیروز 1500 نفر فوت کردند، آیا واکسن توانست جلوی فوت این افراد را بگیرد.

فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: اینکه بخواهیم با این بحث ها داغ خانواده های این عزیزان را بیشتر کنیم و آن را به مباحث غیرعلمی ربط دهیم کار درستی نیست، حتی در صورت واکسیناسیون هم تزریق واکسن اولویت بندی دارد، حتی گاهی شائبه ای ایجاد می گردد که بعضی از این سلبریتی ها می خواهند خودشان را در اولویت بالاتر برای واکسن قرار دهند چون در حال حاضر بحث فراوری و وارد کردن واکسن تعیین شده است.

وی یادآور شد: این را هم باید تأکید کنم که واکسیناسیون هم به تنهایی منجر به کاهش مرگ و میر نمی گردد و این وضعیتی که ما الان پیدا کردیم و رعایت ها بسیار کم شده، خطرناک است.

طبرسی در ادامه توضیح داد: اگر مطالبه سلبریتی ها از این جهت باشد که یک درخواستی کنیم و مردم را مطلع کنیم که واکسن بزنند و رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، خیلی درست و همچنین پیروز است اما نه اینکه دوستان خودشان در جشنواره کنار هم عکس بگیرند و ماسک را بردارند، اگر کسی هم می خواهد صحبتی بکند باید در راستای تشویق به نکات بهداشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عزیزانی که من شخصاً خیلی دوست شان دارم دیروز نوشته ماسک زدن اشتباه است، گفت: این حرف ها در این موقعیت بسیار خطرناک است. اما در مجموع حرف من این است که واکسیناسیون ربطی به این موضوعات نداشته و ربط بعضی از مسائل بی ربط می تواند حاشیه سازی نموده و مردم را نگران کند. چنانکه فوت این دو عزیز استرس بسیار زیادی به بیماران وارد نموده و واقعاً همه بیماران ترسی در چهره دارند، بنابراین باید جو روانی جامعه را آرام کنیم که این استرس به بیماران وارد نگردد.

عضو کمیته علمی واکسن کوویران همچنین اعلام کرد: خبر خوب این است که امروز به دو نفر آخر در مرحله اول واکسن کوویران را تزریق می نمایند، یعنی 56 نفر دوز اول را زدند و حدود 30 نفر هم دوز دوم را دریافت کردند و خوشبختانه واکسن بدون هیچ عارضه ای بوده و حتی اثربخشی آن برای من قابل انتظار نبود، لذا این پیروزیت ها برای ما افق ها را برای ورود به واکسیناسیون عمومی روشن نموده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: چراکه به هر حال هر میزان واکسن خارجی وارد گردد باز به همه جمعیت کشور نمی رسد و ما نیازمند به واکسن داخلی هستیم، حتی دیروز بنده، خانم محرز به عنوان مجری اصلی طرح و دکتر صالحی پیشنهاد دادیم که اگر وزارت بهداشت مجوز صادر کند ما هم خودمان این واکسن را تزریق خواهیم کرد چون به آن اعتماد کامل داریم و روزی در همین برنامه خبر دهیم که کرونا در ایران ریشه کن شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42880

به "واکنش یک پزشک به حاشیه های مرگ میناوند و انصاریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یک پزشک به حاشیه های مرگ میناوند و انصاریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید