ویروس تبخال، عامل تسریع شیوع آلزایمر

به گزارش بلاگ پو، محققان به تازگی دریافتند که ویروس تبخال، موجب تسریع در روند بیماری آلزایمر می گردد.

ویروس تبخال، عامل تسریع شیوع آلزایمر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مطالعه جدید محققان دانشگاه استکهلم و مؤسسه کارولینسکا نشان داد که ویروس ها با پروتئین های درون مایعات بیولوژیکی واکنش می دهند و پس از آن به عفونت تبدیل می شوند؛ این روند موجب تسریع در تشکیل پلاک هایی می گردد که با بیماری هایی از جمله آلزایمر در ارتباط هستند.

براساس گزارش نیواطلس، در سال 1980، مطالعاتی در خصوص ارتباط میان ویروس هرپس و آغاز بیماری آلزایمر، انجام شد و نشان داد که بیماری آلزایمر ممکن است یک منشا ویروسی داشته باشد؛ البته این موضوع به عنوان یک فرضیه باقی ماند. اکنون به دنبال شکست هایی در درمان آلزایمر، این فرضیه مجددا مورد مطالعه دانشمندان نهاده شد. یکی از چالش های بزرگ در پیشبرد این فرضیه، این است که چه مکانیسمی باعث می گردد تا ویروسی مانند هرپس به ناهنجاری عصبی سرعت بخشد.

مطالعه جدید دانشمندان راه هایی را که ویروس می تواند با پروتئین واکنش دهد، مورد آنالیز قرار دادند و برای نخستین بار ثابت کردند که ویروس خاصی مانند هرپس قادر است تا به پیشرفت بیماری آلزایمر سرعت بخشد.

طبق این گزارش، این مطالعه شرح داد که چگونه ویروس ها بسته به مایع زیستی که در آن ساکن هستند، می توانند در لایه های مختلف پروتئین ها قرار بگیرند. این لایه پروتئینی ویژه با نام کرونا شناخته شده است.

کریم عزت سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: تصور کنید که یک توپ تنیس را در یک کاسه ای از شیر و غلات می اندازید؛ سپس ذرات این مخلوط بلافاصله به توپ می چسبد؛ هنگامی که ویروس در تماس با خون و مایعات بدن قرار می گیرد مشابه همین اتفاق رخ می دهد و پروتئین ها بلافاصله به ویروس ها می چسبند و پروتئین کرونا را تشکیل می دهند.

یکی از ویروس های مورد مطالعه محققان، ویروس هرپس سیمپلکس نوع یک است. محققان نشان دادند که هرپس دارای توانایی برای کاتالیز پروتئین های آمیلوئید در کرونا هستند و موجب تجمع این پروتئین ها می شوند، اساسا ویروس ها به سرعت تشکیل پروتیئن های آمیلوئید یاری می نمایند.

براساس این گزارش، محققان برای آنالیز مکانیسم موجودات زنده، موش هایی را به ویروس هرپس آلوده کردند و دریافتند که حیوانات عفونی به طور قابل توجهی نشانه هایی از ناهنجاری های آلزایمر را در عرض 48 ساعت نشان دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7517

به "ویروس تبخال، عامل تسریع شیوع آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس تبخال، عامل تسریع شیوع آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید