پاساژ ها فعلا بسته؛ مصوبه جدید در راه است ، چرا ساعات اداری و اصناف تفکیک نشد؟

به گزارش بلاگ پو، با اعطای مجوز بازگشایی مراکز تجاری فعلا پاساژ های سرپوشیده جزو ممنوعیت ها برای بازگشایی هستند و به نظر می رسد مصوبه ای جدید برای بازگشایی آن ها در راه است.

پاساژ ها فعلا بسته؛ مصوبه جدید در راه است ، چرا ساعات اداری و اصناف تفکیک نشد؟

به گزارش خبرنگار مطابق برنامه ستاد ملی مقابله کرونا از شنبه 30 فروردین ماه اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می نمایند که قرار بر این است تا فعالیت این واحد ها با ملاحظات، الزامات و ملاحظات خاص خود همراه باشد. قطعا تا حدودی بازگشایی اصناف برای شهر نگران نماینده و شاید تجمع های غیرضرور را به همراه داشته باشد اما کشورهای مختلف جهان نیز بعد از یک دوره سخت، قرنطینه اقدام به بازگشایی مراکز تجاری و فروش خود نموده اند.

یکی از راه های کاهش روبرو و قطع زنجیره تماس رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، بسیاری از صنوف از شنبه با دستورالعمل های خاصی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب نموده است کرکره مغازه های خود را بالا می دهند. اما این بین نگرانی های فردی و اجتماعی بسیاری از مردم را آشفته خاطر نموده است.

بسیاری از مردم این سوال را در ذهن خود می پروارنند که آیا مسئولان برای جهت دادن به لزوم نوبت دهی ساعات کاری اداری و اصناف برای کاهش پیک ورود مردم به خیابان ها، برنامه ای چیده اند؟ اگر ساعات شروع کاری ادارات مختلف متفاوت باشد یا اصناف دیرتر از همه شروع به کار نمایند، این مسئله می تواند از هجوم ورود یکباره مردم به خیابان ها بکاهد و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی رعایت گردد.

همچنین با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل های بهداشتی برای واحد های صنفی از قبیل دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی نماینده حال باید دید مسئولان چه برنامه ای برای این موضوع دارند، موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه 30 فروردین کسبه مجدد فعالیت خواهند کرد، گفت: ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و اگر در مصوبه های خود مقرر به بازگشایی تمام صنوف باشند، مغازه ها و همچنین پاساژها بازگشایی خواهند شد.

او در مورد تغییر ساعات بازگشایی اصناف، اعلام کرد: اگر قرار باشد ساعات بازگشایی اصناف تغییر کند ستاد ملی مقابله با کرونا باید آن را تصویب کند. تا این زمان تصویب شده است که پاساژها همچنان تعطیل باشند، اما مقرر شده برای پاساژ ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ گردد تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف تهران تشریح کرد: بازگشایی اصناف ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. اینکه تنها مغازه ها باز باشند و پاساژها بسته باشد باعث نارضایتی کاسبان در پاساژها شده است که به دنبال راه چارهی برای آنها هستیم.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار، درباره ادامه فعالیت کسب و کارها بعد از گذر از یک ماه قرنطینه گفت: بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته بعضی اصناف می توانند از روز شنبه 30 فروردین فعالیت خود را شروع نمایند. اینکه ممکن است جمعیت بیشتری در خیابان ها حضور داشته باشند، درست است.

وی اضافه نمود: همیشه باید اول از همه به حفظ سلامت مردم توجه کنیم و این رویه را باید ادامه دهیم اما اینکه کشور را به طور کامل تعطیل کنیم امکان پذیر نیست چرا که جزو کشورهایی هستیم با تحریم دست و پنجه نرم می کنیم و نمی توانیم چرخ فراوری را کاملا متوقف نگه داریم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تشریح کرد: برای ادامه معیشت باید فعالیت کرد که در این زمینه احتیاج است کارخانجات فعالیت نمایند در نتیجه برای فعالیت کارخانجات احتیاج به توزیع شبکه مویرگی است که به طور مثال اصنافی مانند اغذیه فروشان، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و ... برای ادامه زنجیر باید باز باشند که در غیر اینصورت فراوری نیز لغو می گردد.

روغنی تشریح کرد: 70 درصد اصناف که رفع نماینده احتیاج جامعه هستند روز شنبه (30 فروردین) بازگشایی خواهند شد اما مجدد تاکید می گردد اصنافی مانند باشگاه های ورزشی و آرایشگاه ها در حال حاضر ضرورتی برای ادامه کار ندارند.

روغنی اعلام کرد: فاصله گذاری دقیق باید با فرهنگ دقیق رعایت گردد. تغییر ساعاتی در بازگشایی نخواهیم داشت چرا که باید با سیستم اداری پیش رفت، اصناف برای بازگشایی به سیستم بانک و حمل و نقل احتیاج دارند و اگر ساعات کاری آنها را تغییر دهیم سیستم بهم می خورد.

فریال مستوفی عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار ،گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا، ویروسی خطرناک و قابل انتشاری است و اینکه به راحتی سرایت می گردد، باید به شدت نسبت به فاصله گذاری اجتماعی توجه کرد.

پاساژ های تهران شنبه باز نمی شوند/ معین پروتکل های بهداشتی خاص برای ادامه فعالیت پاساژ ها

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تشریح کرد: معتقد بودیم در این شرایط بازگشایی صنوف نباید رخ می داد چرا که باید از سرایت بیشتر افراد جلوگیری کرد و بعد از بیماران کرونایی بیشتر به فکر حفظ جان افراد سالم بود.

مستوفی گفت: انتظار می رود دولت در این شرایط کمی با افراد بی بضاعت و کم درآمد مدارا و حمایت کند تا به فکر بازگشایی اصناف خود نباشند.

با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کرونا فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راه چاره، کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد، لازم است و با عنایت به اینکه رعایت اوصول بهداشتی می تواند تا 95 درصد مانع از شیوع گردد، باید ادامه یابد.

بر اساس آنچه اخیرا اتاق اصناف ایران اعلام نموده بازگشایی اصناف تدریجی است و بر اساس اولویت انجام می گردد. که بر این اساس استخر و سونا، سالن های زیبایی زنانه، مراکز تجاری، باشگاه های ورزشی و آکادمی های علمی از جمله مشاغل پرخطر شناخته شده اند که فعلا تعطیل خواهند بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24147

به "پاساژ ها فعلا بسته؛ مصوبه جدید در راه است ، چرا ساعات اداری و اصناف تفکیک نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاساژ ها فعلا بسته؛ مصوبه جدید در راه است ، چرا ساعات اداری و اصناف تفکیک نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید