پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر امن در روزهای کرونایی

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر امن در روزهای کرونایی صورت پذیرفت.

پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر امن در روزهای کرونایی

داستان چیست؟

جلسه مقابله با ویروس کرونا در صنعت توریستی با حضور رؤسای انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی ایران و تهران و رئیس جامعه تورگردانان و فعالان پیشکسوت حوزه دفاتر مسافرتی درحالی برگزار گردید که فعالان این صنعت ماه هاست با مسائل ناشی از عدم انجام سفر در کشور آسیبهای متعددی دیده اند.

در این برنامه درباره راه اندازی سفرهای برنامه ریزی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی، همفکری های لازم بعمل آمد و قرار شد جلسه ای با حضور هتلداران نیز برگزار گردد و آنها درباره تسهیلاتی که می توانند در دوران کرونا به مسافران بدهند از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی و تخفیفات صحبت نموده و راه چاره ارائه نمایند. پس از آن بخش خصوصی با متولیان دولتی وارد مذاکره شده و راه چارهی ارائه دهد تا مردم بتوانند در این شرایط ایمن سفر نمایند بنابراین باید بزودی از سوی بخش خصوصی شاهد ارائه تسهیلات جدید برای حوزه سفر بود.

در این باره امیرپویان رفیعی شاد، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: ما می خواهیم صنعت توریستی را به عنوان یک راهکار فعال کنیم. در زمانیکه ویروس کرونا شیوع پیدا نموده و سفرهای داخلی کم شده معتقد هستیم، باید سفرهای برنامه ریزی شده همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گردد. نمی خواهیم توریستی را راه بیندازیم تا انتفاعی از آن داشته باشیم بلکه برعکس است در این شرایط باید تمهیداتی اندیشید که مردم بتوانند با حفظ سلامت به سفر بروند.

وی گفت: اکنون در جهت جاده های منتهی به استان های شمالی شاهد ازدیاد جمعیت هستیم، اگر این مسافران به صورت هدفمند در قالب تور از خدمات آژانسها استفاده نمایند و در هتل هایی استقرار یابند که در آن پروتکل های بهداشتی لازم رعایت می گردد سفر ایمنی خواهند داشت این اتفاق خیلی بهتر از آن است که به خانه های شخصی بروند. می خواهیم با ارائه یک راهکار درست جلوی سفرهای انفرادی غیرایمن گرفته گردد و شرایطی را بوجود آوریم که نه تنها این سفرها کنترل گردد بلکه از شیوع بیشتر ویروس نیز جلوگیری بعمل آید.

وی گفت: اکنون ویزا تجاری صادر می گردد ولی می توان با بعضی پروتکل ها و مسائلی که سلامت مردم را به خطر نمی اندازد ویزای توریستی برای ورود توریستان خارجی صادر گردد. می توان قوانینی را برای کسانی که می خواهند به ایران سفر نمایند گذاشت تا ما دوباره در حوزه توریست خارجی وارد شویم.

وی گفت: بحث مالیات یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، در شرایطی که دفاتر خدمات مسافرتی توان نفس کشیدن ندارند مالیاتهای گزافی برای آنها وضع می گردد. دولت باید در کنار بخش خصوصی بوده و این مسائل را از دوش آن بردارد. ما اگر بتوانیم اثر تحریم های داخلی را برداریم از پس تحریم های خارجی برخواهیم آمد.

رفیعی شاد همچنین درباره تسهیلات بانکی اعلام شده شرح داد: این تسهیلات اگر در حد شعار باشد خوشایند صنعت توریستی نیست. آنقدر برای ارائه این تسهیلات سختگیری وجود دارد که من به عنوان رئیس انجمن حتی یک مورد هم نشنیده ام که کسی از این وامهای 12 درصدی بگیرد.

وی گفت: ما تنها مسائل کرونا را نداشتیم بلکه از آبان سال گذشته تا به امروز اتفاقات مختلفی روی صنعت توریستی تأثیر گذاشته ولی کرونا تیر خلاص بود. اگر به توریستی اعتقاد داریم باید نگاهمان به صنعت نیز عوض گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31122

به "پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر امن در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر امن در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید