کارخانه فراوری دارو درجنوب شرق نداریم، کرمان نیازمند 500 مگاوات برق

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در دیدار با سفیر هند در ایران گفت: در حال حاضر روابط ایران با سایر کشورها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

کارخانه فراوری دارو درجنوب شرق نداریم، کرمان نیازمند 500 مگاوات برق

وی با اشاره به اینکه بعد از استقرار دولت تدبیر و امید هیئت های فراوانی از کشورهای مختلف در ایران حضور یافتند، اضافه کرد: ایران و استان کرمان دارای مزیت های مالی فراوانی است به گونه ای که در حال حاضر کشورهای چین، کره، بخشی از کانادا و آلمان در کرمان در حال سرمایه گذاری هستند.

رزم حسینی با اشاره به روابط دیرینه کرمان با هند، توضیح داد: 85 درصد از کالاهای وارداتی از راستا کرمان عبور می نماید.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های معدنی کرمان توضیح داد: این استان رتبه نخست معدنی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وجود 42 نوع مواد معدنی در کرمان

وی از وجود 42 نوع مواد معدنی در کرمان اطلاع داد و گفت: در حال حاضر پنج ماده معدنی فعال است که این بیانگر وجود زمینه لازم برای فعالیت شرکت هایی است که در این زمینه تخصص دارند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه مواد معدنی اکتشاف شده در کرمان متعلق به 50 سال قبل است، گفت: پیشنهاد عملیاتی که برای هند دارم این است که براساس تسهیلاتی که دولت اخیرا برای شرکت های اکتشافی قرار داده است در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی گفت: در حال حاضر شش هزار دامنه معدنی در کرمان آماده واگذاری برای اکتشافات وجود دارد و دولت آمادگی دارد این معادن را طبق مقررات خاص واگذار کند.

کرمان نیازمند 500 مگاوات برق است

استاندار کرمان تامین برق را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان دانست و ادامه داد: کرمان در بخش انرژی نیازمند 500 مگاوات برق است که اگر شرکت هایی باشند که فایناس انجام دهند دولت خرید تضمینی برق را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر در کرمان برق فراوری گردد می توان مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کرد، گفت: ویژگی مثبت ایران دارا بودن شبکه پیوسته برق است.

استاندار کرمان حمل و نقل ریلی را از دیگر فرصت های موجود در کرمان برای سرمایه گذاری دانست و گفت: در صنعت حمل و نقل ریلی طی سال های آینده 60 میلیون تن جابه جایی مواد معدنی در کرمان خواهیم داشت و اگر شرایط هندی ها فراهم باشد در این زمینه با آنها وارد مذاکره خواهیم شد.

وجود سه منطقه مالی در کرمان

وی از وجود سه منطقه ویژه مالی در استان کرمان اطلاع داد و گفت: یکی از این مناطق مخصوص فراوری خودرو بوده و 10 درصد فراوری شامل پنج نوع خودرو در این منطقه صورت می گیرد.

رزم حسینی ادامه داد: در بخش دارویی نیز فرصت های سرمایه گذاری خوبی در کرمان موجود است چرا که در جنوب شرقی کشور حدود 14 میلیون نفر زندگی می نمایند.

نماینده عالی دولت با اشاره به عدم وجود کارخانه فراوری دارو در جنوب شرق کشور، توضیح داد: مواد اولیه لازم برای فعالیت در بخش دارو در استان کرمان موجود است.

وی ابراز داشت: پیشنهاد می گردد تیم بازرگانی سفارت هند با اتاق بازرگانی همکاری مشترک داشته و ظرف مدت شش ماه آینده فرصت های عملیاتی کرمان را تعیین نمایند.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی است که برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن نموده است، اضافه کرد: 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معدن داریم که10 میلیارد دلار توافقنامه سرمایه گذاری در حال انجام یا مطالعات فنی و مالی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12681

به "کارخانه فراوری دارو درجنوب شرق نداریم، کرمان نیازمند 500 مگاوات برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه فراوری دارو درجنوب شرق نداریم، کرمان نیازمند 500 مگاوات برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید