یاری های مردمی به کمیته امداد استان سمنان دو برابر گردیده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید جواد رضوی ظهر یک شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن اجتماعات کمیته امداد سمنان بابیان اینکه یاری های مردمی به کمیته امداد استان طی شش ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد دو برابری داشته است، ابراز داشت: خوشبختانه مردم استان همواره اثبات کردند که در یاری به همنوع از هیچ خدمتی دریغ ندارند و در این راستا یاور کمیته امداد هستند.

یاری های مردمی به کمیته امداد استان سمنان دو برابر گردیده است

وی بابیان اینکه مردم در شش ماهه نخست امسال 79 میلیارد و 790 میلیون ریال زکات پرداخت کردند، اضافه کرد: با توجه به اینکه پیش بینی جمع آوری زکات رقمی معادل 92 میلیارد ریال بود این آمار نشان می دهد که 87 درصد تعهد این نهاد محقق گردیده است.

ایجاد 342 فرصت شغلی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه درآمد صدقات این نهاد طی شش ماهه نخست امسال 21 میلیارد ریال گزارش گردیده است، ابراز داشت: کمیته امداد جمع آوری صدقات 48 میلیارد ریال را تا انتها امسال متعهد گردیده است که خوشبختانه ازجمله استان های پیشرو در پرداخت های الکترونیک صدقات در کشور هستیم.

رضوی بابیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال 342 فرصت شغلی در کمیته امداد ایجادگردیده است، توضیح داد: این نهاد در نیمسال نخست امسال 63 میلیارد ریال را برای اشتغال زایی اختصاص داده بود 29که میلیارد و 900 میلیون ریال از منابع قرض الحسنه امداد ولایت و بالغ بر 34 میلیارد ریال دیگر از منابع بانکی برای این منظور جذب گردیده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد سمنان برای ایجاد اشتغال 15 طرح در بخش کشاورزی، 197 طرح در بخش خدمات، 32 طرح حوزه صنایع دستی، 92 طرح دام پروری، دو طرح شیلات و چهار طرح صنعت و معدن را اجرا نموده است که نظارت بر آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

خرید 31 واحد مسکن برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه 21 هزار و 210 نفر در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند، ابراز داشت: از این تعداد 55درصد را زنان سرپرست خانوار شامل می گردد که برنامه ریزی برای توانمندسازی آن ها در دست پیگیری است.

رضوی بابیان اینکه 166 واحد مسکن در مدت شش ماهه مقاوم سازی و بهسازی گردیده است، توضیح داد: یکی از سرفصل های معین گردیده برای کمیته امداد تأمین مسکن برای اقشار آسیب پذیر به شمار می رود که در این راستا 31 واحد برای مددجویان نیازمند سرپناه خریداری گردیده است.

وی از افزایش مراکز نیکوکاری به تعداد 50 واحد در استان سمنان اطلاع داد و اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته تنها 30 مرکز نیکوکاری در استان وجود داشت و این نشان می دهد خیران در موضوعات مختلف درمان، مسکن، یاری هزینه تحصیل و غیره ورود بسیار خوبی رادارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1973

به "یاری های مردمی به کمیته امداد استان سمنان دو برابر گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های مردمی به کمیته امداد استان سمنان دو برابر گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید