گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دوحه؛ فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین نمایند

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه ایران در گزارشی از سفرش به دوحه و دیدارهایش با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور توضیح داد: فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین نمایند.

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دوحه؛ فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین نمایند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر دیروز (یکشنبه) به منظور دیدار و مصاحبه با مقامات قطری راهی دوحه شد، دقایقی قبل با انتشار تصاویری از دیدارهایش با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و همچنین محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه این کشور در صفحه توئیترش نوشت: از سفر بسیار سازنده به قطر بازگشتم. با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و جهانی بحث و گفتگو کردیم.

وی با اشاره به مصاحبه مفصلی که با الجزیره انگلیسی داشته، تصریح نموده است: فقط ملت های منطقه می توانند امنیت منطقه را تضمین نمایند.- نخست همسایگان-.

وزیر خارجه ایران در دیداری که با همتای قطری داشت، امنیت خلیج فارس را مسؤولیت کشورهای همین منطقه خواند و نه نیروهای خارجی و بر مسؤولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید نمود.(بیشتر بخوانید)

به گزارش فارس، سفر ظریف به دوحه در حالی صورت گرفت که حسن روحانی و امیر قطر عصر دیروز تلفنی ضمن تبریک عید قربان درباره آخرین تحولات منطقه مصاحبه کردند.

روحانی در این تماس تلفنی هدف اقدامات بعضی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان خواند و تاکید نمود که این اقدامات، مسائل منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می نماید.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر 21 اردیبهشت ماه سفری چند ساعته به تهران داشت که در همان زمان رسانه ای نشد و بعدها تأیید شد.

پس از آن سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اوایل خرداد ماه به سه کشور حوزه خلیج فارس از جمله قطر سفر کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10197

به "گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دوحه؛ فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دوحه؛ فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید