یک پنجم دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان های تهران درس می خوانند

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به این که یک پنجم دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان های استان تهران مشغول به تحصیل هستند اضافه نمود: میانگین تعداد دانش آموزان در این مناطق 32 است که در بقیه استان ها شاهد این تراکم نیستیم.

یک پنجم دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان های تهران درس می خوانند

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، محمد صیدلو روز یکشنبه در همایش ملی برنامه ویژه مدرسه (بوم) که در باشگاه فرهنگیان برگزار گردید، اضافه نمود: یک میلیون دانش آموز با کادری نزدیک به 50 هزار معلم در 21 شهرستان استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: از ویژگی های منحصر به فرد شهرستان های استان تهران این است که تنها اداره کلی است که اداره کل آن در یک استان دیگر یعنی در شهر تهران در منطقه آموزشی 16 است.

به گفته صیدلو، مناطق آموزشی شهرستان های استان تهران میزبان 111 هزار تبعه خارجی از 500 هزار دانش آموز تبعه خارجی در کل کشور است و به این ترتیب، بیش از یک پنجم دانش آموزان اتباع در شهرستان های استان تهران تحصیل می نمایند.

وی توضیح داد: متاسفانه در کنار شهر تهران و در زیر سایه مواهب تهران، محرومیت های شهرستان های استان دیده نمی گردد و وضعیت آن با بعضی از محروم ترین استان های کشور قابل مقایسه است.

صیدلو گفت: میانگین تعداد دانش آموز در شهرستان های استان تهران نزدیک به 32 نفر است که بعضی از استان های محروم هم چنین عددی را تجربه نمی نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، میزبانی از تمام اقوام از تمام استان های کشور را از دیگر ویژگی های 21 شهرستان تهران بیان کرد و اضافه نمود: ظرفیت نیروی انسانی تمام ایران در شهرستان های استان تهران موجود است و افتخار می کنیم که میزبان تمام اقوام و اهالی این سرزمین از تمام استان ها هستیم.

وی در خصوص راه حل ایجاد تغییرات و تحولات در آموزش و پرورش گفت: آمادگی تغییر ناگهانی، آنی و انقلابی را در آموزش و پرورش نداریم و اگر قرار است تغییری صورت گیرد باید به تدریج اتفاق بیافتد.

صیدلو گفت: اگر به همین اقداماتی که وزیر آموزش و پرورش انجام داده و نقاط موثری که از بدو وزارت بر روی آن ها انگشت نهاده است، خوب پرداخته گردد و در جهت تدوین و اجرای بهینه آن ها، همکاری های لازم شکل بگیرد تحول و تغییر تدریجی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نقاط موثر و برنامه هایی که در آموزش و پرورش برجسته شده، نشان دهنده این است که وضعیت فعلی آموزش و پرورش، مطلوب نیست و برای رسیدن به مطلوبیت باید در سطوح مختلف مدیریت گفت وگو گردد تا به فهم مشترک در بعضی از مسائل برسیم.

علمی** 9294 ** 1055

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5296

به "یک پنجم دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان های تهران درس می خوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پنجم دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان های تهران درس می خوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید