2 سد در کرمانشاه سرریز کرد

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت که در پی بارندگی های هفته پایانی فروردین 99 سدهای جامشیان و شیان سرریز کرد.

2 سد در کرمانشاه سرریز کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بهرام درویشی اظهار کرد: در پی بارش های فروردین ماه ظرفیت 7 میلیون مترمکعبی سد شیان در اسلام آباد غرب استان کرمانشاه پر شد و این سد به حالت سرریز درآمد.

وی اضافه نمود: ظرفیت 52 میلیون مترمکعبی سد جامیشان در شهرستان سنقر و کلیایی نیز به دنبال بارش روزهای گذشته کاملاً پر شد و این سد نیز اکنون در حالت سرریز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: 82 درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر است، اکنون یک میلیارد و 106 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است.

درویشی توضیح داد: از ابتدای پاییز 40 درصد از ظرفیت سدهای استان را برای کنترل سیلاب تخلیه کردیم اما بارش های امسال توانستند بخشی از این ظرفیت تخلیه شده را جبران کنند.

وی گفت: برای رویارویی با بارش های سیل آسا آماده هستیم، در صورت روبه رو شدن با حجم بارش های شدید بخشی از آب سدها را به صورت مدیریت شده آزاد می کنیم تا بتوانیم سیلاب های احتمالی را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با تأکید بر اینکه با توجه به ذخیره آب پشت سدها مسئله ای برای تأمین آب موردنیاز مردم در فصل گرما نداریم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب از مردم تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

در استان کرمانشاه 12 سد مخزنی با ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23736

به "2 سد در کرمانشاه سرریز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 سد در کرمانشاه سرریز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید