27 بازیکنی که در اولین دربی گل زدند، رکورد جالب مطهری و ایمون زاید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، در تاریخ فوتبال ایران استقلال و پرسپولیس 91 بار به مصاف هم رفته اند که در این بازیها نتایج زیادی رقم خورده و اتفاقات زیادی به وقوع پیوسته است. در این بازی ها تعداد زیادی بازیکن هم پیروز به گلزنی شده اند که 27 بازیکن در اولین حضورشان در این مسابقه جذاب طعم گلزنی را چشیده اند.

27 بازیکنی که در اولین دربی گل زدند، رکورد جالب مطهری و ایمون زاید

12 بازیکن در تیم استقلال و 14 بازیکن در تیم پرسپولیس در حالی در دربی های جذاب تهران گلزنی کردند که برای اولین بار حضور در چنین رویداد بزرگی را تجربه می کردند.

اولین بازیکنی که برای استقلال در نخستین تجربه دربی پیروز به گلزنی شد، مهاجمی است که نامش کمتر شنیده شده و حتی شاید خیلی از طرفداران قدیمی آبی ها هم نام او را به خاطر نیاورند.

در دومین رویایی دو تیم که در قالب دیداری محبت آمیز بود و در روز یکشنبه 27 مرداد سال 1347 در استادیوم امجدیه (شهید شیرودی فعلی) انجام شد، امیر حسین جابری زاده که برای نخستین بار در دربی به میدان می رفت در دقیقه 67 پیروز به گلزنی شد تا نام وی به عنوان نخستین بازیکن در تاریخ دربی ها که در اولین بازی اش پیروز به گلزنی شده ثبت گردد. امیر حسین جابری زاده اولین گلزن تاریخ دربی های تهران نیز می باشد.

در دقیقه 84 همان بازی حسین همواره جوان هافبک سرخ پوشان از روی نقطه پنالتی دروازه آبیها را باز کرد تا اولین بازیکن پرسپولیس گردد که در اولین تجربه حضورش در این مسابقات گلزنی نموده باشد.

بعد از آن بازیکنان متعددی در این دیدارها توانستند در حالی گلزنی را تجربه نمایند که برای اولین بار در این مسابقات حضور پیدا می کردند که تعداد این بازیکنان به عدد 27 می رسد.

آخرین بازیکنی که طعم گلزنی در اولین دربی را چشیده نیز یک آبی پوش است. ارسلان مطهری مهاجم گلزن آبی پوشان آخرین بازیکن (تا امروز) است که در اولین دربی اش پیروز به گلزنی شده است. مطهری در دربی شماره 91 که در نیم فصل دوم دوره نوزدهم لیگ برتر برگزار گردید برای اولین بار در این مسابقه به میدان رفت و دروازه حریف را باز کرد.

مطهری تنها بازیکن در تاریخ دربی هاست که در اولین تجربه حضورش در این مسابقات دبل نموده و توانسته دو بار دروازه سرخ پوشان را باز کند. به جز مطهری، تنها یک بازیکن دیگر در اولین تجربه دربی اش بیش از یک گل زده که آن بازیکن نیز ایمون زاید است که در اولین تجربه دربی توانست هت تریک نموده و 3 بار دروازه آبی پوشان را باز کند.

امیر حسین جابری زاده، غلامحسین مظلومی، جواد قراب، محرم عاشری، غلامرضا فتح آبادی، عباس سرخاب، ادموند اختر، فرد ملکیان، امیدرضا روانخواه، سجاد شهباز زاده، جابر انصاری و امیر ارسلان مطهری 12 استقلالی هستند که در اولین دربی های خود گلزنی نموده اند.

حسین همواره جوان، علی پروین، رضا عابدیان، نادر میراحمدیان، ادموند بزیک، بهنام طاهرزاده، عیسی ترائوره، شیث رضایی، محسن خلیلی، عادل کلاه کج، ایمون زاید، علی علیپور، جری بنگستون، مهدی عبدی و سروش رفیعی 115 بازیکن پرسپولیس هستند که در اولین دربی های خود گلزنی نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32474

به "27 بازیکنی که در اولین دربی گل زدند، رکورد جالب مطهری و ایمون زاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 بازیکنی که در اولین دربی گل زدند، رکورد جالب مطهری و ایمون زاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید