اخبار سیاسی

احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا

ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا وجود دارد.

23 اسفند 1402

موتور شاهین 150 اسب بخاری می آید؟ سایپا موتور خودرو می سازد

شاهین با یک موتور 118 اسب بخاری و آریا با یک موتور 150 اسب بخاری دست پخت نو سایپا خواهند بود، اما این موتورها از کجا آمده است؟ و آیا موتور شاهین 150 اسب بخاری می آید؟

14 اسفند 1402

قیمت مرغ در سراشیبی نهاده شد ، مرغ در بازار کیلویی چند شد؟

فعالان صنعت طیور اذعان می نمایند که حذف قیمت گذاری دستوری و تشدید نظارت ها از سوی دولت تنها راه حل تنظیم بازار مرغ است.

11 شهریور 1402

ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با هدف آنالیز شرایط کتابخانه های عمومی استان تهران، یکشنبه هشتم مردادماه با علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان تهران ملاقات و گفت وگو کرد.

9 مرداد 1402

عکس ، بازی با رنگ ها تمام هنر بزرگترین خودروساز کشور : ایران خودرو!

ایران خودرو، در اقدامی تازه از رنگ های تازه خود که روی محصولات فعلی این شرکت اعمال می شوند، رونمایی نموده است. به نظر می رسد بازی با رنگ ها و طرح های مختلف، سیاست تازهی است که ایران خودرو برای حفظ بازار خود انجام می دهد.

5 مرداد 1402

محتوای 45 کتاب درسی تغییر می نماید، تدوین بسته های یادگیری، آموزشی و مکمل

رضا مراد صحرایی، در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره تغییرات کتاب درسی سال تحصیلی تازه بیان نمود: تغییر کتاب های درسی یک فرآیند طولانی و زمان بر است. در سال تحصیلی تازه، 45 عنوان کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی تغییر نموده و بسته...

14 تیر 1402

امیرعبداللهیان پس از سفر به 3 کشور عربی: به امارات سفر خواهم کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفر منطقه ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس به کویت سفر نموده است، اطلاع داد که بعد از ملاقات با مقامات کویت، به امارات نیز سفر خواهد نمود.

1 تیر 1402

اولویت بیمه ملت، همکاری و تقویت شبکه فروش فعلی است، نه استارت آپ ها

معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت معتقد است این شرکت با همکاری و تقویت شبکه فروش خود می تواند جایگاهش را در بازار بیش از آنچه که هست، ارتقا دهد.

23 خرداد 1402

دولت لایحه برنامه هفتم را فردا تقدیم مجلس می نماید

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که بنا بر گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، دولت فردا (یکشنبه) لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس می نماید.

7 خرداد 1402

رویترز: تصمیم رهبران گروه هفت برای موضع گیری تند علیه چین

نشستی که قرار بود بر طبق برنامه ریزی روز آدینه بین بایدن و قانونگذاران ارشد بر سر این مساله برگزار گردد به اوایل هفته آینده موکول شد.

23 اردیبهشت 1402

نشست خبری مشترک معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر قزاقستان

معاون اول رئیس جمهور، ارتقای ارتباطات منطقه ای و همسایگان را جزو راهبردهای جدی دولت مردمی دانست و گفت: قزاقستان جزو همسایگان بسیار خوب ایران است، تا جایی که روابط سیاسی ما در سطح خوبی است.

7 اردیبهشت 1402

اقدامات عجیب کره جنوبی برای تشویق به فرزندآوری

کره جنوبی با بحران شدید جمعیت روبرو است و دولت برای تشویق به فرزندآوری، یاری های مالی بسیاری را برای زوج ها در نظر گرفته است، اما به نظر نمی رسد این اقدامات نتیجه بخش باشند و عوامل دیگری در تمایل نداشتن خانواده ها برای تولد فرزند اثر دارند.

25 فروردین 1402

قول وزیر ورزش در مورد رسیدگی به مسائل استقلال

سید حمید سجادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حق طبیعی طرفداران استقلال است که نگران شرایط و مسائل تیم خود باشند و سعی خواهیم کرد که مسائل آنان را رفع کنیم.

18 فروردین 1402

زاینده رود احیا می گردد؟

با آغاز عملیات انتقال آب دریای عمان به اصفهان، نوید احیای زاینده رود و جاری شدن آب در این رودخانه بار دیگر به اصفهانی ها داده شده است. همین چند روز پیش بود که علی قاسم زاده، شهردار اصفهان در نشست خبری انتها سال خود در جمع خبرنگاران از احیای زاینده رود...

15 فروردین 1402

پیش بینی قیمت مسکن در امسال ؛ ریزش قیمت ها در راه است؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کنار بهبود روابط بین الملل که نشانه های آن اواخر سال گذشته بروز کرد، می تواند تاثیر قابل توجهی در مهار تورم و حتی ریزش قیمت مسکن داشته باشد.

3 فروردین 1402

وزیر آموزش و پرورش: حقوق اسفند تمامی فرهنگیان پرداخت شد

اگر همکاران مشکلاتی در مورد عدم پرداخت حقوق اسفندماه داشته و یا سوالاتی دارند می توانند با شماره 88894075 تماس بگیرند. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد و یا واریزی برای یکی از همکاران صورت نگرفته باشد اما به صورت کلی حقوق اسفند ماه همکاران کامل پرداخت...

1 فروردین 1402

کتابی که داوری اردکانی آن را گزارش یک سوء تفاهم دویست ساله می داند

به گزارش خبرنگاران، کتاب گنگ خوابدیده تحلیلی از نخستین مواجهه ایرانیان با تمدن نو غربی نوشته بهزاد جامه بزرگ است. این کتاب با مقدمه رضا داوری اردکانی فیلسوف و متفکر ایرانی شروع می گردد. اردکانی می گوید: اثرحاضر را به اعتباری می توان گزارش یک سوء تفاهم...

14 اسفند 1401

هواپیما ها و هلیکوپتر ها چه نوع سوختی مصرف می نمایند؟

اگر از خود می پرسید که هواپیما ها از چه نوع سوختی استفاده می نمایند پاسخ ساده است: نوع سوخت هواپیما ها نتیجه مستقیم نوع موتوری است که در آن هواپیما به کار می رود. ساده تر اینکه، هواپیما های تجاری و جنگنده از سوخت های بر پایه کروسن (kerosene) یا نفت سفید استفاده...

13 اسفند 1401

وزیر آموزش و پرورش: وزارت بهداشت پیگیر موضوع مسمومیت هاست

وزیر آموزش و پرورش درخصوص مسمومیت بعضی دانش آموزان طی ماه های اخیر اظهار کرد: وزارت بهداشت پیگیر است و نتیجه آن را اعلام خواهد نمود.

8 اسفند 1401

عکس ، این خانه تسخیر شده منتظر آخرالزمان زامبی ها است!

در بخش جنوبی ایسلند، چند جزیره کوچک وجود دارد که بیشتر آنها خالی از جمعیت هستند، اما یکی از آنها برجسته است.

26 بهمن 1401
تعداد: (6748)