اسرع وقت بعد از کرونا باید نمایشگاه کتاب برپا گردد و به تعویق نیفتد، چشم ناشران به فروش کتاب نمایشگاه

به گزارش بلاگ پو، مدیر انتشارات امیرکبیر گفت: اسرع وقتی که ممکن است به لحاظ اقتضائات کرونایی بتوان نمایشگاه کتاب را برگزار کرد، نمایشگاه برپا گردد و به تعویق نیفتد.

اسرع وقت بعد از کرونا باید نمایشگاه کتاب برپا گردد و به تعویق نیفتد، چشم ناشران به فروش کتاب نمایشگاه

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، سی و سومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برخلاف سال های گذشته و به دلیل هم زمانی با ایام ماه مبارک رمضان قرار بود در تاریخ 26 فروردین تا 5 اردیبهشت سال 1399 برگزار گردد. اقدامات و برنامه ها برای برگزاری یکی از عظیم ترین رویدادهای فرهنگی سالانه کشور در حال اجرا بود که شیوع ویروس کرونا در دنیا و رسیدن این ویروس به ایران این رویداد را هم تحت تأثیر قرار داد و برگزاری آن را به تعویق انداخت.

طبق اعلام محسن جوادی؛ رئیس نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این رویداد فرهنگی در فصل بهار ممکن نیست و حتی احتمال لغو آن در این سال هم وجود دارد.

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران از لحاظ مالی بسیار مهم است و می تواند بخشی از آسیب های واردشده به این صنعت را در این روزها جبران کند. در همین رابطه با حسین شاهمرادی؛ مدیر انتشارات امیرکبیر به خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: امروز در فضای آرمانی و ایده آل و عادی قرار نداریم و واضح است با توجه به اقتضائات و مختصات شرایط فعلی درباره شرایط کشور در مبارزه با ویروس کرونا برنامه ها و رویدادها تحت تأثیر این شرایط باشند.

وی بیان نمود: شاید اگر در حالت ایده آل و آرمانی بخواهیم آنالیز بکنیم بر اساس استانداردهای حرفه ای اقتصاد نشر چیزی شبیه نمایشگاه فعلی را اصلاً نباید داشته باشیم اما نکته ای که وجود دارد این است که در این شرایط اقتصاد نحیف نشر که تعییناً در هشت تا ده ساله اخیر لاغر و لاغرتر هم شده و دیگر به رعشه افتاده است؛ نمایشگاه کتاب یک فرصتی است که ناشرها با آن می توانند حیاتشان را ادامه دهند.

مدیر انتشارات امیرکبیر فضای مالی کشور را نامناسب خواند و مطرح نمود: اگر حوزه نشر کتاب را نگاه بکنید ناشرها بسیاری از حساب و کتاب های خود را به بعد از نمایشگاه کتاب موکول می نمایند چون آن جا می توانند مبلغی شاید معادل فروش کل سالشان یا یک کسر قابل توجهی از آن را در فروش داشته باشند.

شاهمرادی گفت: به صورت کلی حتی اگر کرونا هم نبود تعطیلی نمایشگاه کتاب اصلاً به صلاح نبود با توجه به شرایط اقتصاد نشر حالا که کرونا هم آمده و این شرایط تشدید شده است. در این یکی دو ماه اخیر به طور تعیین اسفند و فروردین فروش هم همین طور کم شد. از اسفند ماه آغاز شد و فروش ناشرها کاهش پیدا کرد الان در فروردین ماه فروش انتشارات امیرکبیر عدد قابل توجهی کم شده است. طبیعتاً این باعث می گردد که ناشر از پس هزینه های روزمره اش هم برنیاید و با مشکل جدی روبرو گردد.

وی درباره پیشنهاد خود برای زمان برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری نیز اظهار کرد: به هرحال جلوگیری از شیوع کرونا یک اقتضائات بهداشتی دارد؛ این اقتضائات که ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است مثلاً تا فلان تاریخ همه مشاغل و رویدادهای فرهنگی و غیره تعطیل باشد و طبیعتاً این ابلاغ لازم الاجرا است؛ چون با جان آدم ها سروکار دارد و در آن حرفی نیست اما آن روزی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت که از فردا شرایط عادی است و اجرای این نمایشگاه میسر هست باید نمایشگاه کتاب برگزار گردد. یعنی اسرع وقتی که ممکن است به لحاظ اقتضائات کرونایی بتوان نمایشگاه کتاب را برگزار کرد، نمایشگاه برپا گردد و به تعویق نیفتد.

4028/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23840

به "اسرع وقت بعد از کرونا باید نمایشگاه کتاب برپا گردد و به تعویق نیفتد، چشم ناشران به فروش کتاب نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرع وقت بعد از کرونا باید نمایشگاه کتاب برپا گردد و به تعویق نیفتد، چشم ناشران به فروش کتاب نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید