تبلیغ آرامکو در دوبی برای فروش سهام

به گزارش بلاگ پو، شرکت آرامکوی سعودی با هدف تبلیغ عرضه اولیه عمومی سهام خود، با سرمایه گذاران در دوبی ملاقات کرد.

تبلیغ آرامکو در دوبی برای فروش سهام

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ملاقات با سرمایه گذاران در دوبی پس از کوشش برای جذب صندوق سرمایه گذاری دولتی کویت برای خرید سهام آرامکو به ارزش 25.6 میلیارد دلار صورت گرفت.

یک مقام مطلع به رویترز گفت: مقامات بلندپایه غول نفتی آرامکو از جمله امین ناصر، مدیرعامل آرامکو یک هفته پیش با مقامات صندوق سرمایه گذاری دولتی کویت ملاقات کردند و گزارش روزنامه کویتی الرای را تایید کرد.

در این بین، مدیریت آرامکو از جمله مدیر بخش فاینانس و مشاورانش روز یکشنبه با سرمایه گذاران موسسه ای در مورد برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو در دوبی ملاقات کردند که دومین ملاقات خارج از ریاض پس از تصمیم آرامکو برای لغو تمامی برنامه ها در بازارهای توسعه یافته بود.

طبق گزارش روزنامه الرای، تصمیم سازمان سرمایه گذاری کویت درباره مشارکت در برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو به آنالیز این رویداد بستگی خواهد داشت.

در اواخر اکتبر فاروق بستاکی، مدیر سازمان سرمایه گذاری کویت گفته بود آرامکو در آن موقع با این صندوق تماس نگرفته بود اما عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو مانند هر سرمایه گذاری دیگری مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

مذاکراتی با سرمایه گذاران دولتی شامل سازمان سرمایه گذاری دوبی، GIC سنگاپور و صندوق های دیگر انجام گرفته است.

آرامکو کوشش می نماید سرمایه گذاران بزرگ را برای عرضه اولیه عمومی سهام که ممکن است بزرگترین رویداد دنیا گردد جذب کند. مدیر یک صندوق در لندن که در برنامه نقشه راه آرامکو در دوبی شرکت نموده بود، به رویترز گفت: وی به عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت علاقمند است اما شرح بیشتری نداد.

بعضی از سرمایه گذاران درباره پایداری سیاست سود سهام آرامکو سوال نموده اند. آرامکو مبنای سود سهام پرداختی به سرمایه گذاران را 75 میلیارد دلار به مدت پنج سال معین نموده است.

آرامکو میخواهد 1.5 درصد از سهام این شرکت را در بازار عرضه کند. این برنامه بخش مهمی از طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای متنوع کردن اقتصاد این کشور و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی است.

بر اساس گزارش رویترز، رییس بانک مرکزی عربستان سعودی اظهار نموده که شاخصهای بانکی را بر مبنای روزانه آنالیز می نماید و هیچ تاثیر ناشی از عرضه اولیه سهام آرامکو روی نقدینگی مشاهده ننموده است.

  • عرضه بیش از 0.5 درصد سهام آرامکو ممنوع شد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16347

به "تبلیغ آرامکو در دوبی برای فروش سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغ آرامکو در دوبی برای فروش سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید